Goedemiddag lieve helpers,
Wie kan en wil me laten zien hoe ik het volgende kan doen?
Het leek me een overzichtelijke vraag die ik zelf zou kunnen oplossen door te googlen en proberen, maar het lukt me niet
Via een INSERT QUERY worden kolommen gevuld in een andere tabel gevuld, tabel "1001_1116_Udea".
Ziet er zo uit, wat hier staat werkt.
Ik wil graag de kolom "omdoos" vullen met iets uit de string in veld "omschrijving".
?????? in woorden:
Neem de string van "omschrijving". Bekijk die string van rechts naar links. Als je als eerste ) tegenkomt, gevolgd door één of twee cijfer-tekens, gevolgd door ( , vul dan die cijfer-tekens in in kolom "omdoos". Dus:
appels (12) ---> 12
Dus alleen de cijfer-tekens 0123456789. Als er ook maar iets anders dan iets van deze tien tekens tussen de () staat, plaats dan niks. (2,5) ---> niks/Null
?????? in voorbeeld:

Ik heb dingen geprobeerd met RIGHT(, LEN(, ^ maar lukt me niet.
Mvg, Visara
Wie kan en wil me laten zien hoe ik het volgende kan doen?
Het leek me een overzichtelijke vraag die ik zelf zou kunnen oplossen door te googlen en proberen, maar het lukt me niet

Via een INSERT QUERY worden kolommen gevuld in een andere tabel gevuld, tabel "1001_1116_Udea".
Ziet er zo uit, wat hier staat werkt.
Code:
INSERT INTO 1001_1116_Udea ( eancode, omschrijving, bestelnummer, sve, consumentenprijs )
SELECT product.eancode, product.omschrijving, product.bestelnummer, product.sve, Replace([product]![consumentenprijs],".",",") AS Expr3
FROM product
WHERE (((product.status)="Actief") AND ((product.leveranciernummer) Like "1001" Or (product.leveranciernummer) Like "1116"));
Ik wil graag de kolom "omdoos" vullen met iets uit de string in veld "omschrijving".
Code:
INSERT INTO 1001_1116_Udea ( eancode, omschrijving, bestelnummer, sve, consumentenprijs, [COLOR="#008000"][B][SIZE=5]omdoos[/SIZE][/B][/COLOR] )
SELECT product.eancode, product.omschrijving, product.bestelnummer, product.sve, Replace([product]![consumentenprijs],".",",") AS Expr3, [COLOR="#008000"][B][SIZE=5]??????[/SIZE][/B][/COLOR]
FROM product
WHERE (((product.status)="Actief") AND ((product.leveranciernummer) Like "1001" Or (product.leveranciernummer) Like "1116"));
?????? in woorden:
Neem de string van "omschrijving". Bekijk die string van rechts naar links. Als je als eerste ) tegenkomt, gevolgd door één of twee cijfer-tekens, gevolgd door ( , vul dan die cijfer-tekens in in kolom "omdoos". Dus:
appels (12) ---> 12
Dus alleen de cijfer-tekens 0123456789. Als er ook maar iets anders dan iets van deze tien tekens tussen de () staat, plaats dan niks. (2,5) ---> niks/Null
?????? in voorbeeld:

Ik heb dingen geprobeerd met RIGHT(, LEN(, ^ maar lukt me niet.
Mvg, Visara
Bijlagen
Laatst bewerkt: