Stumperig Outlook Express

Status
Niet open voor verdere reacties.

annemoon

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2004
Ik heb ineens een probleempje met mijn computer, en het aparte is dat ik hetzelfde probleem van anderen hoor.
Het gaat als volgt: ik ben in Outlook Express in bijv. Postvak In. Vervolgens wil ik in bijv. Verzonden Items kijken dus die map klik ik aan, zegt-ie: Map kan niet worden weergegeven (net zoals op internet wel eens een pagina niet kan worden weergegeven) met als mogelijke redenen onvoldoende ruimte op de schijf of onvoldoende geheugen (allebei bijzonder onwaarschijnlijk).
Klik ik daarna weer terug op Postvak In, dan kan die ook niet meer weergegeven worden, en vervolgens (meestal) alle andere mappen idem dito. Hetzelfde gebeurt trouwens ook binnen één en dezelfde map, als ik van het ene naar het andere bericht ga, dan zegt ie ineens: bericht kan niet worden weergegeven.
Ga ik daarna terug naar het bericht vanwaar ik kwam, dan dat ook niet meer, en daarna alle andere ook niet meer. Meestal volstaat het om Outlook Express af te sluiten en weer te openen om alles weer normaal te maken, maar het gebeurt om de haverklap weer, en soms volstaat het ook niet en moet ik de computer helemaal uitschakelen en weer opnieuw opstarten, waarna tot dusver alles weer in orde was, voor zolang als het duurt.

Weten jullie hoe het kan komen en wat er aan te doen is? Ik heb maar steeds het idee dat het aan een update van Windows ligt. Maar ik moet daar wel (en gauw) van af.
Vr.gr., Annemoon

Kijk eens of de bestanden die qua naam overeenkomen met je mailmappen niet groter zijn dan 2 GB:

Start -> Uitvoeren -> %userprofile%\Local Settings\Application Data\Identities
Dan dubbelklikken op de map waarvan de naam begint met een "{" en eindigt met een "}"
Dan dubbelklikken op de map Microsoft
Dan dubbelklikken op de map Outlook Express

Kijk hoe groot de bestanden zijn die erin staan.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Beste Tijs,
bij elkaar opgeteld: 71.296 KB.

Heb je hier iets aan? Alvast bedankt voor je 'interesse probleemoplossing'.
Annemoon

Ok, dan ligt het niet aan de grootte van de mailbestanden.
Outlook Express mailbestanden van (per stuk) 2 Gigabyte of hoger moeten nl. worden opgesplitst.

Nu dit niet de oorzaak van je problemen is, hoop ik dat anderen nog wat suggesties voor je hebben.

Tijs.

Wat je kunt proberen is
1. Sluit Outlook Express
2. Maak een kopie van ALLE bestanden die je in mijn eerste posting gevonden heb in een nieuwe map, bijvoorbeeld C:\mailbackup.
3. Dan de bestanden in de originele map allemaal weggooien.
4. Outlook Express opnieuw starten. Die begint dan met 'verse' bestanden.
5. (Indien nodig) je mail-accounts opnieuw aanmaken.
6. Klik op "Lokale mappen" (in het linker deelvenster)
6. Bestand -> Importeren -> Berichten -> [Kies Microsoft Outlook Express 6] -> [Vink aan: E-mail uit een OE6-archiefmap importeren] -> [Blader naar de backup-map] -> [Kies Alle mappen] -> [Volgende] -> [Voltooien]

Met een beetje mazzel staan de berichten er dan weer goed in, en ben je van je probleem af.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan