Stuurinstellingen Haulin

Status
Niet open voor verdere reacties.

roylabruyere

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2009
Berichten
45
Hallo,
Ik speel graag het spel Wheels of Steel Haulin. Maar sinds een korte tijd krijg ik mijn stuur niet meer aan de praat. Hij stuurt hele tijd naar links terwijl ik niks doe?

Dit zijn mijn instellingen van nu, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen?

[smallIMG]http://farm3.static.flickr.com/2762/4323269526_51a725fef0_o.jpg[/smallIMG]

Groeten Roy
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je stuur al een keer met de bijgeleverde (of eventueel online te verkrijgen) software gecalibreerd?
 
Ik heb geen bijgeleverde software zover ik weet.

Op de site heb ik naar drivers en updates gezocht van Trust, maar ze hebben er alleen eentje van windows 98. Ze zeggen dat XP Geen update nodig heeft...
 
wat ik een keer had is dat ik mijn stuur helemaal naar links gedraaid aansloot en spel opstarten waardoor ik heletijd naar links ging :confused: ik weet niet of dat bij jou zo is. anders kan je de stuur calibreren (configuratiescherm en dan spelbusturing en dan je stuur selecteren).
verder zou ik het niet weten.
 
wat ik een keer had is dat ik mijn stuur helemaal naar links gedraaid aansloot en spel opstarten waardoor ik heletijd naar links ging :confused: ik weet niet of dat bij jou zo is. anders kan je de stuur calibreren (configuratiescherm en dan spelbusturing en dan je stuur selecteren).
verder zou ik het niet weten.

Bedankt, ik zit nu al aardig in de richting.
Ik krijg alleen mijn gaspendalen niet geconfigureerd?
 
Dat was inderdaad wat ik bedoelde, dat calibreren.. Verder kan ik je er niet mee helpen! Sorry.
 
als het goed is moet dat ook via dat calibreren gebeuren (zitten de stekkers goed aangesloten?). anders zou ik het egt niet weten.
 
als het goed is moet dat ook via dat calibreren gebeuren (zitten de stekkers goed aangesloten?). anders zou ik het egt niet weten.

Ja het is gelukt:cool:
Bedankt!

Nu moet ik alleen nog aan de juiste balken draaien (Zie screenshot) Heeft iemand daar ervaring mee?

Grtzjes
 
Vandaag ff een paar uurtjes getest maar mijn stuur blijft trillen, misschien dat iemand die balkjes kan uitleggen, dus waar elk balkje voor dient?

Grtzjes
 
Als 'ie blijft trillen moet je denk ik de Gain wat terugschroeven; dat is de algemene gevoeligheidsinstelling voor de Force Feedback, dus wanneer en met hoeveel kracht hij reageert. Maak kijk ook even naar de "Deadzone" van de X-axis; de "Deadzone" bepaalt hoe groot de draaiing van je echte stuur moet zijn voordat er überhaupt íets geregistreerd wordt: hoe groter de Deadzone, hoe groter de eerste stuuruitslag moet zijn voordat je in-game een bocht maakt. Maar maak je 'm te klein, dan wordt elk 'microscopische' beweginkje van het stuur al geregistreerd - en omdat we het hier over een analoog systeem hebben zit daar sowieso al een zekere foutmarge in, dus ook bij géén beweging kan er soms al 'per ongeluk' een signaaltje worden verstuurd.

Met Steering Sensitivity kan je aanpassen hoe gevoelig het in-game stuurwiel is ten opzichte van het stuur op je bureau: hoe hoger, hoe vaker je in-game stuur rondgaat wanneer je je eigen stuur een draai geeft.

Steering Non-linearity heeft daar ook mee te maken, maar gaat meer om het feit dat je desktop stuur waarschijnlijk slechts één slag linksom of rechtsom kan maken terwijl het in-game stuur er méér maakt. Toch wil je graag dat je in-game stuur de 'stop' bereikt wanneer ook je desktop stuur dat doet. Dat kan je doen door alleen de algehele gevoeligheid te veranderen (de Steering Sensitivity), maar dan maakt je in-game stuur bij (bij wijze van spreken) elke draai van één graden van je echte stuur al een draai van tien graden. Daarmee is het onmogelijk om kleine stuurcorrecties te maken. Wat je dan ook met Non-linearity kan instellen is dat het stuur bij kleine correcties minder gevoelig is, maar bij grote uithalen alsnog het in-game stuur meerdere malen kan doen rondgaan. Hoe groter de Non-linearity, hoe sterker dat effect.
 
Laatst bewerkt:
Hartstikke bedankt voor je uitleg!
Ik ga vanavond even uittesten of het nu beter gaat:)
 
Ik heb net gekeken en ben eigenlijk tot mijn verbazing erachter gekomen dat het probleem ligt in het cablibreren...
Als ik naar links stuur doet hij het prima, maar hij is heel schokkerig als ik hem naar rechts toe stuur..

4333198116_20fe5005d4.jpg

Hier gebeurd dat dus..
 
Kan je hem via het tabje Instellingen opnieuw kalibreren? Je moet dan een keer volledig naar links en naar rechts draaien en de pedalen volledig indrukken (volg de stappen). Daarna zou 'ie het dan goed moeten doen. Zo niet, dan is er misschien iets mis met de hardware...
 
Nee dat lukt niet. Als ik naar rechts stuur gaat dat prima maar naar links stuurt ie heel erg tikkerig. Ik denk dat het aan de hardware ligt...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan