Stuurprog.CD-DVD-romdrive mislukt.

• Onderwerp starter Onderwerp starter ede
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ede

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
Hallo,

Plotseling deed mijn Dvd-speler in mijn notebook het niet meer, even nadat ik een downloadsessie had beeindigd.Ik ben in Systeem -apparaatbeheer gaan kijken , daar zag ik een een geel tekentje staan met de aanduiding dat hij niet werkt. Hij wordt niet opgestart en het stuurprogramma werk niet (meer) Ook niet als ik hem de-installeer en opnieuw het stuurprogramma wil laden. ("Installatie stuurprogramma mislukt. neem contact op met de producent") Ik heb me laten vertellen dat alles eraf moest en ik opnieuw Windows Vista moet installeren en daarna weer alle programma's.
Maar voordat ik dat ga doen, wil ik wel weten of er nog een andere mogelijkheid is.

Ik heb dit nog niet gedaan door tijdgebrek en ben verder gegaan met een externe DVDromdrive van LACIE. Werkte prima tot gisteren en nu komt het
k gebruik als brand en labelprogramma Roxio en die werkte wat langzaam . Ik besloot toen het programma opnieuw te installeren. Mijn laptop stond op online met het internet.
Tijdens de installatie werd gevraagd of ik toestemming gaf voor contact met Roxio. (Norton melding) en ja, waarom niet. Daarna deed ook mijn externe DVDdrive het niet meer. Hij werd niet herkend door Roxio. Als ik in apparaatbeheer kijk, staat hij er wel in , maar alleen met een geel vlaggetje. (de tweede DVD-romdrive dus) Als ik hem uitschakel en het systeem opnieuw opstart, wordt de drive wel herkend en vraagt om een stuurprogramma. Daarna krijg ik de melding " Installatie stuurprogramma mislukt". Hetzelfde euvel dus als bij mijn ingebouwde DVD-drive.

Ik had op dit Forum van iemand (CJJ) gelezen dat je Regedit kunt uitvoeren en onder Class
de volgende Key moet verplaatsen -exporteren-(4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318} en rechts de Upper en lower levels moet deleten. Daarna weer opstarten.
Daarna zou de Cdrom weer herkend moeten worden.
Ben ik er ook als ik systeemherstel inschakel op een vroegere datum ?
Wie helpt. Kan ik Hitman Pro gebruiken ?

Groeten, Ede

Laatst bewerkt:
Probeer dit eens inderdaad (Upper/Lower Filter-verhaal).
Een systeem herstel zou ook een oplossing kunnen zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan