Hier zijn de meldingen:
Opstart met W98 CD-rom in de CD-romspeler, resultaat is keuzemenu:
1. opstarten van vaste schijf
2. opstarten van CD-rom
Gekozen 1. resultaat is: hetzelfde keuzemenu komt steeds weer terug.
Gekozen 2. resultaat is keuzemenu:
1. Windows98 starten van CD-rom
2. Opstarten met ondersteuning voor CD-rom
3. Opstarten zonder ondersteuning voor CD-rom
Gekozen 1. resultaat is: een grote rij met meldingen over beschadigde of ontbrekende bestanden en in welke regels van het bestand CONFIG.sys een fout staat. Als onderste regel op het scherm staat ook nog een melding: geef de naam van MS-DOS prompt bijv. C:\WINDOWS\COMMAND.COM (ik kom hiermee niet verder)
Gekozen 2. resultaat is: zelfde als keuze1.
Gekozen 3. resultaat is: A:\> (hierachter typ ik (je weet maar nooit) fdisk, resultaat is: “Er zijn geen vaste schijven aanwezig”.
Met de Windows 98 CD-rom kom ik niet verder.
-------------------------------------------------------------
Nu een opstart met de opstartdiskette in het A: station, resultaat is keuzemenu:
1. Opstarten van met ondersteuning van CD-rom
2. Opstarten zonder ondersteuning van CD-rom
3. Helpbestand weergeven
Gekozen 1. (met CD-rom in de drive) resultaat is: allerlei herkenning over de CD-rom drive, daarna een melding over voorbereiden van het opstarten en dan: Windows 98 heeft geen geldige FAT of FAT32 partitie gevonden op station C:, er zijn verschillende mogelijkheden:
1. Station moet worden gepartitioneerd, voer fdisk uit (dat heb ik geprobeerd, maar ook nu krijg ik de melding: “Er zijn geen vaste schijven aanwezig”.)
2. Mogelijk gebruik van partitioneringssoftware van derden, nooddiskette verwijderen en computer opsterten, volg aanwijzingen op scherm.
3. Een waarschuwing tegen virussen.
Gekozen 2. resultaat is: Melding over RAM-drive versie in station C: geladen en daarna dezelfde 3 mogelijkheden als hierboven en ook de aanbeveling op help achter d A: prompt te typen. Dat gedaan , nu krijg ik een blauw scherm met een tekst over allerlei hulpprogramma’s m.b.t. de opstartdiskette en hulpprogramma's met commando's.
Gekozen 3. resultaat is: Weer de meldingen over de geladen geladen Ramversie in station virtueel station C: (als in resultaat keuze 2.) en de 3 mogelijkheden en daarna automatisch naar het blauwe scherm met de hulpprogramma’s en commando’s, waarvan ik geprobeerd heb:
scandisk.exe (melding: geen problemen)
chkdsk.exe (melding: geen problemen)
Dit zijn al de meldingen, wie helpt ons !!
Groeten Mol.