Stuurprogramma CD/RW start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Romati

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2008
Berichten
6
Ik heb een notebook en ben mijn CD/RW-station kwijt. Krijg de melding dat het stuurprogramma van het CD/RW station niet kan worden geladen. Code 10. Staat wel in apparaatbeheer met een driehoekje.
Bijwerken van stuurprogramma, verwijderen van onderdeel en opnieuw installeren etc helpen niet.
Het meest recente stuurprogramma is geïnstalleerd.
Graag tips
 
Ik heb een notebook en ben mijn CD/RW-station kwijt. Krijg de melding dat het stuurprogramma van het CD/RW station niet kan worden geladen. Code 10. Staat wel in apparaatbeheer met een driehoekje.
Bijwerken van stuurprogramma, verwijderen van onderdeel en opnieuw installeren etc helpen niet.
Het meest recente stuurprogramma is geïnstalleerd.
Graag tips

Van het systeem verwijderd en ná een herstart weer laten zoeken naar nieuwe hardware in de hoop dat het stuurprogramma nu wel werd gestart.
 
Jammer, dat was precies datgene wat ik wilde gaan adviseren, maar dat heb je dus al gedaan.
 
Zal ook hier wel weer het upper lower verhaal zijn.

Volgt u onderstaand stappenplan om uw cd/dvdrom station en/of cd/dvd brander weer werkend te krijgen in Windows.

U gaat naar start en klikt op "uitvoeren". U tikt dan het volgende commando in: "regedit" en klikt op OK.

U komt nu de registratiebestand (registry file) van uw systeem, deze houdt alle gemaakte instellingen van Windows
vast.
Volgt u precies onderstaande stappen, dan kan er niets misgaan. Mocht u toch voor de zekerheid een backup
willen maken van uw registry, maakt u dan een systeemherstelpunt aan.

Start -> Programma's -> Bureau-accessoires -> Systeemwerkset -> Systeemherstel.

Klikt u nu op de tekst 'Een herstelpunt maken'. Geeft u een passende of begrijpelijk naam op.

Klikt u nu op 'maken'.

Een systeemherstelpunt wordt aangemaakt, dit kan enige tijd duren.
Nadat u een systeemherstel heeft aangemaakt kunt weer terugkeren naar dat desbetreffende punt, zodat
u zo de verandering van hieronder weer ongedaan kunt maken.

Dan volgt u de volgende stappen. Als er een plusje (+) staat zult u voor de opgegeven naam op het plusje(+) klikken:

+ HKEY_Local_Machine,
+ System,
+ Currentcontrolset,
+ Control,
+ Class

U klikt nu op onderstaande map:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

U ziet aan de rechterkant 3 opties: Naam, Type, Data. U zoekt de Upper en/of Lower Filters op deze kunt u dan
eenmaal aanklikken met de "linker" muisknop en kunt u klikken op "delete" of eenmaal op de rechtermuisknop en
kiezen voor verwijderen/delete.

U herstart het systeem en test of de DVD/CD wel wordt gelezen.
 
Zal ook hier wel weer het upper lower verhaal zijn.

Volgt u onderstaand stappenplan om uw cd/dvdrom station en/of cd/dvd brander weer werkend te krijgen in Windows.

U gaat naar start en klikt op "uitvoeren". U tikt dan het volgende commando in: "regedit" en klikt op OK.

U komt nu de registratiebestand (registry file) van uw systeem, deze houdt alle gemaakte instellingen van Windows
vast.
Volgt u precies onderstaande stappen, dan kan er niets misgaan. Mocht u toch voor de zekerheid een backup
willen maken van uw registry, maakt u dan een systeemherstelpunt aan.

Start -> Programma's -> Bureau-accessoires -> Systeemwerkset -> Systeemherstel.

Klikt u nu op de tekst 'Een herstelpunt maken'. Geeft u een passende of begrijpelijk naam op.

Klikt u nu op 'maken'.

Een systeemherstelpunt wordt aangemaakt, dit kan enige tijd duren.
Nadat u een systeemherstel heeft aangemaakt kunt weer terugkeren naar dat desbetreffende punt, zodat
u zo de verandering van hieronder weer ongedaan kunt maken.

Dan volgt u de volgende stappen. Als er een plusje (+) staat zult u voor de opgegeven naam op het plusje(+) klikken:

+ HKEY_Local_Machine,
+ System,
+ Currentcontrolset,
+ Control,
+ Class

U klikt nu op onderstaande map:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

U ziet aan de rechterkant 3 opties: Naam, Type, Data. U zoekt de Upper en/of Lower Filters op deze kunt u dan
eenmaal aanklikken met de "linker" muisknop en kunt u klikken op "delete" of eenmaal op de rechtermuisknop en
kiezen voor verwijderen/delete.

U herstart het systeem en test of de DVD/CD wel wordt gelezen.


Hartelijk dank voor de oplossing. Alles is weer okay. Ik had wel soortelijke vragen gezien maar allemaal met andere codes; vandaar mijn vraag.
Met vriendelijke groet,
Romati
 
cd lezen

hallo
geld deze oplossing ook voor als je cd/dvd wel dvd´s leest maar geen cd´s want met dat probleem zit ik namelijk ook een firmware update ziet de speler niet .
grt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan