stuurprogramma's werken niet, na installatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

djbosanac

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2008
Hallo,

Ik heb hier een PC van een kennis en die is heel oud een HP COMPAC D500 small factor.
Nu hebben we hem geïnstalleerd naar windows 7 starter, er zat eerst XP op.

Nu toont die wat problemen met de stuurprogramma van de video.
Dit heb ik opgemerkt, toen ik wou proberen te cammen met iemand. Ik heb een Logitech QUIKCAMe2500, hij is geinstallerd. Bij MSN LIVE bij instellingen zie je ook de programma en het beeld. Maar wanneer je dan wilt gaan cammen, dan krijg dus de melding problemen met stuurprogramma

Weet iemand hier een oplossing voor? op de website van HP kan je alleen tot XP voor drivers/stuurprogramma's, dus is er een andere oplossing ?

Ik heb dit gedaan naar Win7, omdat ik geen XP legale had, en Win7 wel/
En dacht vaak wel dat als je naar Win7 gaat, het allemaal wel vaak verholpen wordt

Het is een oude pc

PM4 1.6GHZ
512mb
18gb hdd

Dus ja..

Laatst bewerkt:
win 7 installeerd standaard drivers zodat je metteen aan de slag kunt.
Standaard is niet altijd de beste, installeer de laatste drivers voor je videokaart.
maar geloof dat je alleen drivers compatible tot XP kunt vinden

Laatst bewerkt:
wat kan ik doen dan ?
Hoe kan ik het zo maken, dat die stuurprogrammas worden geinstalleerd

Ga naar apparaatbeheer (Start, klik rechts op Computer, selecteer en klik Eigenschappen, klik links bovenin op Apparaatbeheer).
Klik rechts op het apparaat waarvan je de driver zoekt, en klik Eigenschappen.
Ga Naar het tabblad Details, en selecteer bij Eigenschap, Hardware-id's.
Klik rechts op de waarde die eronder verschijnt, en selecteer Kopieeren.
Ga naar google en plak het daar in de zoekbalk en klik ENTER.

Nu moet je goed op zoek naar de naam type hardware waar het om gaat, en daar de driver voor vinden voor windows 7.

Ok, nou, het is listig, maar het is wel mogelijk om de HP-XP-stuurprogramma's onder 7 te installeren.

Even terzijde, als je een CoA-sticker ergens op de computer hebt zitten met de XP-produktsleutel, kan je een willekeurige XP-installatie-CD gebruiken. Enige voorwaarde is dat de versie & de taal overeenkomen (dus CoA XP Professional ServicePack2 Nederlands, dan CD idem dito). Na activatie & validatie volstrekt legaal.

Maar goed, 7 is ook leuk. Download de drivers bij HP, Engelse versies. Zet voor de bestandsnaam even een nummer beginnende met 1 in deze volgorde, voor zover van toepassing:

- Chipset
- Media Memory Card / SmartCard controller
- Storage:
1. Intel Matrix Storage Manager
2. Intel Rapid Storage Technology
- Audio
- Graphics:
1. Enhances and optimizes video performance
2. Enables & provides additional functionality that are not included in MS native VGA driver
- Intel Turbo Boost (Certain systems only. 3rd/4th generation systems do not need this driver)
1. A driver-based power management mechanism for Intel i3, i5 and i7 processors
2. Intelligent power sharing across cores
3. Budgets power limits available to Processor or graphics turbo Processor
- Integrated Wired Network Controller & Intel PROSet Utility / Application
- Networking & Communication:
1. Wireless Local Area Network Adapters (WLAN)
2. Wireless Personal Area Network Adapter (UWB / WPAN)
3. Mobile Broadband Wireless Wide Area Network Adapter (WWAN)
- Touch Pad / Track Stick / Pointer
- Free Fall Sensor
- Modem

Als (een) Beheerder, na elke voltooide installatie herstarten:

RechterMuisKlik het installatiebestand, Eigenschappen, even meteen Deblokkeren, Toepassen, tabblad Compatibiliteit, Dit programma in compatibiliteitsmodus uitvoeren AAN vinken, kies XP SP 2, Toepassen, OK, OK.
DubbelKlik installatieprogramma.

Mocht dat de eerste keer niet lukken, herstart, & ga naar de map waar HP ze heeft laten uitpakken, doorgaans iets van C:\SPxxxxx. Zoek daarin iets van Setup.exe (toepassing) & stel die in op XP-compatibiliteitsmodus. Meestal werkt dat dan weer wel.

Enzovoort met de rest.

Ga na voltooing & de herstart naar Windows Update, stel Optionele updates in, Zoeken naar updates, & controleer of er bij Optionele updates ook nog hardware-updates staan, & die vink je dan uiteraard aan.

Laatst bewerkt:
Ga naar apparaatbeheer (Start, klik rechts op Computer, selecteer en klik Eigenschappen, klik links bovenin op Apparaatbeheer).
Klik rechts op het apparaat waarvan je de driver zoekt, en klik Eigenschappen.
Ga Naar het tabblad Details, en selecteer bij Eigenschap, Hardware-id's.
Klik rechts op de waarde die eronder verschijnt, en selecteer Kopieeren.
Ga naar google en plak het daar in de zoekbalk en klik ENTER.

Nu moet je goed op zoek naar de naam type hardware waar het om gaat, en daar de driver voor vinden voor windows 7.

Ik ga eerst jou idee proberen, ik weet niet of het lukt. Maar zo iets had ik ook al volgens mij gedaan..

Het is lastig zoeken tussen al die zogenaamde driver installers die je aangeboden krijgt via google maar ze staan er echt wel tussen.

Ik heb hier een screen van gemaakt.
En ik vroeg me af, hoe ik moest zoeken ze bijlage.

2mhj489.jpg

Helaas het is een oude NVIDIA RIVA TNT2 Model 64/Model 64 Pro grafische kaart waar helaas geen drivers voor vista of win7 voor zijn gemaakt.

het is me gelukt om die te installeren, hij vind hem ook nu doet Youtube het ook.
Want die had ook stuurprogramma problemen, en nu doet die het. Alleen wanneer je MSN video wilt doen :S dan zegt die weer stuurprogramma niet goed. hoe kan dat.. hij heeft de allernieuwste msn live messenger 2012

dit gedaan:

Install the drivers for your video card directly from device manager ie, right-click on Computer -> select "properties" -> on the next screen select "device manager" on the top left -> expand the "display adapters" section -> right-click on your vanta card (or whatever it displays it as.. vga) -> select "update driver software" -> "browse my computer for drive software -> "let me pick from a list of device drivers on my computer -> "have disk" -> "browse" to the directory the drivers are in (C:\NVIDIA\Win2KXP\71.89) -> select the *.inf file -> OK -> select your display card -> "OK" -> "next" and windows should install the display driver.

en het heeft gewerkt..

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan