style bestand vernieuwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem008

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2007
Goede dag

Ik ben nog steeds aan het stoeien met de css stylen van mijn site
Ik weet inmiddels waar de fout zit maar kom nog niet verder.

Als ik op mijn server een aparte map maak met daarin bijv test.php en test.css
en ik verander in het test.css bestand bijv een kleur dan wordt de verandering niet gelijk weergeven.

als ik de style echter uit het css bestand haal en in het php bestand zet en ik open hem ,wordt de verandering wel gelijk weergegeven

Het lijkt er op als ik het css bestand opsla de verandering niet gelijk door gevoert wordt

ps
Het kan volgens mijn niet aan mijn browser geschiedenis liggen, want als ik iets verander en ik kopieer de url en open hem in een andere browser,
waar ik die pagina nog niet heb geopend geeft hij ook de oude versie.

Als je even in de dev tools van Chrome ga dan kan je klikken op Settings en vervolgens kun je Cache uitschakelen:

TgTIyr9.png

ok maar zit het probleem niet

Als ik in het php bestand wat veranderd bijv een stukje tekst en ik sla het op ,en open het is het gelijk goed,
maar als ik iets in het style bestand verander worden de veranderingen pas later door gevoert
en zoals ik al eerder schreef plaats ik de css style tijdelijk in de php pagina dan gaat het wel goed

Het lijkt erop dat de nieuwe style pagina niet gelijk opgeslagen wordt,
of dat er een soort vertraging zit tussen mijn php pagina en css pagina.

ps
Het geld echter alleen als in op mijn server werk, local gaat het wel goed
met dezelfd browser internet expl 10

Laatst bewerkt:
Het kan natuurlijk zijn dat hij gecached word door een proxy, of gewoon niet gesynced is door een mirror.

sorry dit snap ik niet, als je wil kun je dat uitleggen.

Dan heb ik nog wat ondekt,

Ik had op mijn server een map staan met een foto daarin, ik heb die map verwijderd en hij blijft die foto weergeven, en ook
in een andere browser waar ik die foto nog nooit mee geopend hij blijft hij die foto weergeven ongeveer 5 min dan is hij ineens weg.

Je webhost heeft waarschijnlijk niet 1 server, als die kapot zou gaan is je website namelijk down. Hij heeft waarschijnlijk meerdere spiegelservers in Nederland of op de wereld en het kan even duren tot hij alle spiegelservers heeft geüpdatet.

Nou ik ben er denk uit tot dusver werkt het nu wel goed

Ik heb toch weer contact opgenomen met mijn proveider de eerste keer gooide ze het op mijn browser geschiedenis , maar ik wist zeker dat het dat niet was.

toen kwamen ze met dit en nu is het goed

server.JPG

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan