Stylen

• Onderwerp starter Onderwerp starter mien
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mien

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2005
Is het mogelijk dat ik alleen in een bepaald hoofdstuk de headings een andere kleur geef?? zonder dat het effect heeft op de stylen in de andere hoofdstukken?? Of moet ik dan een geheel nieuwe heading aanmaken?

Ik neem dus aan dat je met de Engelstalige versie van Word werkt.
Dat maakt het wat moeilijker, omdat ik alleen met de Nl. versie werk.

Je kunt van het hoofdstuk een aparte sectie maken:

Menu: Invoegen > Eindemarkering... en dan kiezen voor Sectie-einde (volgende pagina)
Je 'koppelt' de sectie dan 'los' door in het menu Beeld > Koptekst en voettekst, de knop 'Zelfde als vorige' , of
'Koppeling naar vorige' uit te schakelen. Dit doe je zowel voor de nieuwe, als voor de navolgende sectie.
Nu staat de opmaak van de knop- en/of voettekst los van die in de vorige en volgende sectie.

Nou, ik heb het niet over headers en footers maar over headings (dus heading 1 heading 2) de stylen die je gebruikt voor een automatische index of inhoudsopgave.
Ik moet van 1 bepaald hoofdstuk de heading in b.v. rood zetten en dit moet dan niet doorgaan in de andere hoofdstukken

Als ze niet genummerd zijn, kan je een Heading [getal] toepassen die je verder in je document niet gebruikt, en de opmaak aanpassen zoals je wilt (wellicht behalve de kleur overeenkomend met heading 1, of heading 2 o.i.d.)

Je zit dan niet met hel 'geklooi' van een geheel nieuw aangemaakte koptekst, maar gebruikt er één in de range en die pas je aan ......

Helaas de hoofdstukken zijn wel genummerd en dat is dus ook de reden dat ik het iet voorelkaaar krijg. Want je komt ook te zeitten met levels.:(

Je hebt standaard tot Header 9
Je kunt ook een nieuwe maken, gebaseerd op en gekoppeld aan de 'standaard'-kopteksten.

Om dat uit te leggen moet ik weten of je Word2003 gebruikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan