Sub formulier in record

Status
Niet open voor verdere reacties.

mbakker71

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2012
beste,

ik ben bezig met een database. en ik wil een subformulier die past bij een report in een report zetten. Maar als ik de report open dan filtert het formulier niet de data die er bij hoort. ik filter de report op de record die open staat want ik wil graag dat alleen de record zichtbaar is die open staat. kreeg constant 10 pagina's report haha. na veel gegoogle is het geluk om dit optelossen maar nu heb ik weer dit probleem met die sub formulier.

Wie weet een oplossing hiervoor?!

M.V.G Martijn Bakker

Ikzou zeggen: doe er een voorbeeldje bij, want jouw werkwijze druist dermate tegen mijn gevoel in (een formulier filteren op een rapport? Daggut niet, ik filter altijd een rapport middels een formulier) dat ik geen tijd wil steken in het nabouwen van de situatie.

ik heb een table en die werkt samen met een ander tabel. de 2de tabel past zich aan aan de 1ste tabel. maar als ik ze beiden in een report zet dan filtert de 2de tabel niet meer

hopelijk begrijp je het een beetje

Dit kan volgens mij geen enkele database:
ik heb een tabel en die werkt samen met een ander tabel. de 2de tabel past zich aan aan de 1ste tabel.
Je kunt tabellen aan elkaar koppelen, zodat je data-integriteit hebt, maar wat jij bedoelt? Nog steeds geen idee. En zoals gezegd: een tabel past zich nooit aan een andere tabel aan. Wel kun je een query maken waarin je twee tabellen aan elkaar koppelt, en waarin je dan op een waarde filtert. Je ziet dan alleen de gerelateerde records uit tabel 2 terug in je query. Maar of je dat bedoelt? Ik krijg wel de indruk dat je de twee tabellen niet goed aan elkaar koppelt, of je rapport verkeerd hebt gemaakt. Maar zoals in een eerder bericht al gezegd: zonder voorbeeldje kan ik er verder niks mee.

ik heb het al opgelost!

ik heb een qeury aangemaakt van de tabel die samenwerkt met de andere tabel. ik heb daar neer gezet dat hij filtert op de ID kolom. en toen heb ik hem toegevoegd in mijn report en toen deed die het

dankje je wel voor je hulp!

met vriendelijke groeten,
martijn bakker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan