Sub formulier vullen met waarden uit een Pop-Up formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens mij werkt het.

Daar bedoel ik jou voorbeeld mee. Het werkt volgens mij goed want ik krijg geen errors meer. Ik weet alleen niet hoe ik het (jou voorbeeld) moet gebruiken of welke (volgens jou) handigheid er achter schuil gaat.

Mijn voorbeeld is gebaseerd op jouw voorbeeld, dus je zou de code zo moeten kunnen overnemen. Post anders jouw db nog een keer met de door mij voorgestelde verbeteringen, dan kijk ik wel waar het probleem bij jou zit. Want ik zou niet weten wat ik nog kan vertellen over mijn code die bij jou dus ook goed werkt :).

Ik weet ook niet waar ik de code moet plakken. Waarschijnlijk achter het Tekstfilter. Maar dan snap ik nog de werking niet. Volgens mij rijden we ieder naar een ander station :shocked:.

Ik heb nogmaals een screenshot, van het eerste voorbeeld #1, bijgesloten met daarop wat tekst en aanwijzingen. En ik zal hieronder wat meer uitleggen over mijn eerste vraagstelling #1 .In welk werkproces ik het geheel graag wil laten functioneren.

1) Ik heb een database met allemaal bouwprojecten. Voor bijvoorbeeld één project moet ik bij meerdere leveranciers/onderaannemers offertes aanvragen. Soms wel 4 aanvragen per product. Met meerdere producten kan het soms oplopen naar 20 relaties per bouwproject.

2) Welke leveranciers ik voor dat project aanvraag wil ik in het SubFrm als overzicht kunnen terug vinden. Bouwproject en leveranciers/onderaannemers worden hierdoor aan elkaar gerelateerd. Door deze relatie kan ik snel een standaard offerte-aanvraag versturen met daarop de projectgegevens en de adresgegevens van de leveranciers/onderaannemers. Dit SubFrm hoef ik niet te kunnen filteren. (Volgens mij pas jij in jou voorbeeld hier wél een filter toe).

3) Om een goede en snelle selectie te kunnen maken mbt gekwalificeerde leveranciers / onderaannemers die ook nog binnen een redelijke afstand tot het bouwproject liggen, wil ik in Pop-Up Frm relatie kunnen filteren. Uit die filtering wil ik de gegevens van de geschikte relaties die in het bouwproces passen snel kunnen overzetten naar het SubFrm. In dat proces zocht ik een code zoals ik aangaf in vraag #1.

In het screenshot lijkt het allemaal nog wel mee te vallen met de hoeveelheid relaties. Maar in mijn db gaat het om grote hoeveelheden info.

Ik hoop dat je met deze screenshot en aanvullende uitleg iets kunt.

Bijlagen

Beste Octa,

Wil je alsjeblieft mijn bericht #24 lezen aan de hand van jou bericht #22. Ik ben wanhopig op zoek naar een antwoordt :o.

Het leuke is dat ik gewoon hetzelfde antwoord kan blijven geven :). Namelijk: waarom zou je willen filteren met een los formulier? Dat losse formulier doet niks anders als het formulier dat nu als subformulier op je hoofdformulier staat. Ergo: als je wilt filteren, kun je dat net zo goed op het subformulier doen. En inderdaad heb je dat goed gezien: mijn voorbeeldje filtert op het subformulier. En dat zou jouw db dus ook moeten doen :D.

Hallo Octa,

Eindelijk gaan, na jou laatste uitleg, de klokken luiden. Ik vraag me alleen af waarom bij gebruik van tekstfilter in het SubFrm de overige waarden, die niet corresponderen, uit de lijst tijdelijk verdwijnen?

Ook heb Ik in het bijgesloten bestand, in de code een tweede zoek veld [plaatsnaam] geprobeerd toe te voegen. Dat is niet gelukt. Dan werk de code niet meer. Wat is er verkeerd aan de toegevoegde code?

Bijlagen

Ik zal daar deze week naar proberen te kijken, maar ik heb het de komende tijd wel drukker als normaal. Dus bij voorbaat wat geduld gevraagd :).
Wat je eerste punt betreft:
Ik vraag me alleen af waarom bij gebruik van tekstfilter in het SubFrm de overige waarden, die niet corresponderen, uit de lijst tijdelijk verdwijnen?
Dat is, als je er even over nadenkt, wel logisch. Je oorspronkelijke formulier is gebaseerd op een tabel met alle waarden. In een doorlopend formulier is dat prima, want elk record in dat formulier kan een andere waarde hebben, en die wil je uiteraard wel zien. Ga je filteren, dan verandert de zaak. Nu zie je namelijk alleen die waarden die voldoen aan het filter. De overige waarden zie je dus niet meer.
Hetzelfde verschijnsel treedt op als je in een doorlopend formulier een keuzelijst filtert. De records die een andere waarde bevatten kunnen dan niet meer in de keuzelijst getoond worden, omdat die waarden niet meer zichtbaar zijn. Het lijkt dan alsof de keuzelijst corrupt is, want je ziet lege velden in je formulier. Er is echter niks aan de hand, want de waarde zit nog gewoon in de tabel. Zodra de keuzelijst weer alle records kan laten zien, zie je dus ook de waarden weer.

Hallo Octa,

Heb je toevallig al wat meer tijd om naar de code te kijken :)?

Ik zal daar deze week naar proberen te kijken, maar ik heb het de komende tijd wel drukker als normaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan