(sub)mappen verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sytse1

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2007
Office versie
miDer
Dubbele records verwijderen met bv CCleaner. Of zoeken naar bestanden en deze verplaatsen. Allemaal geen punt.
Maar ik heb honderden (sub)mappen waar een dubbel bestand uit is verwijderd. Vaak staat in deze (sub)map nog een enkel nutteloos bestand.
Ik zou al deze mappen in één keer willen verwijderen met het zoek criteria: als in de (sub)map het bestand *.epub niet voorkomt verwijder dan de map.
Weet iemand hier een oplossing voor?

Lijkt mij ingewikkeld. Want submappen kunnen allemaal een andere locatie/pad hebben. In batch files kom ik wel tegen 'if not exist', maar hoe dan verder? Draai het eens om en zoek alle mappen met *.epub, daar maak je dan een volledige kopie van en dan kun je later de rest/alles verwijderen. Immers daar komt *.epub niet voor. Of dat binnen Windows kan weet ik niet, maar met de zoekmachine Everything van Voidtools gaat het wellicht sneller en gemakkelijker.

Voordat je er aan begint maak systeem- en datakopieën.

Laatst bewerkt:
Probeer eens het volgende:
Open een Opdrachtregel met administratorrechten

Typ: del /s/p c:\*.epub

De /s schakeloptie zoekt binnen elke map op je harde schijf
De /p schakeloptie zorgt ervoor dat voor iedere verwijdering om bevestiging gevraagd wordt.

De /q schakeloptie kun je gebruiken om niet te bevestigen wat er verwijderd wordt indien de opdracht werkt.

@dorado
Ga je dan niet *.epub verwijderen? De vraag is: 'als in de (sub)map het bestand *.epub niet voorkomt verwijder dan de map.'

Laatst bewerkt:
Ok, probeer onderstaande batch eens uit op een usbstick:

Open Kladblok. Combineer
windowstoetsr.png
. Typ: notepad.
Kopieer onderstaande code:
Typ: @ECHO OFF
ECHO > "c:\dellogfiles.txt"
FOR %%I in (
"*.epub"
) DO (
IF EXIST %%I (
ECHO %%I niet verwijderd>>"c:\dellogfiles.txt"
) ELSE (
RD /S /Q .>>"c:\dellogfiles.txt")
) ELSE (
ECHO %%I niet gevonden>>"c:\dellogfiles.txt"))
START NOTEPAD.EXE "c:\dellogfiles.txt"

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:delfolders.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan.

Bovenstaande kijkt of een map een .epub bestand in zich heeft en verwijdert het niet en anders verwijdert die alle mappen en bestanden daaronder.

Laatst bewerkt:
Die moet je niet per ongeluk in een belangrijke andere (data/foty)( map toepassen/gebruiken.
Mss nog een beveiliging daar voor inzetten? Of komt er nog een "are you sure" of de NL variant daarvan....
Toch?

Bij batch-files is dat altijd een groot risico. Foute opdrachtregels/locatie-verwijzingen kunnen desastreus uitpakken.

Overigens heb ik een proefopstelling gemaakt en ik krijg de batch file niet werkend. Vraag me af of deze wel juist is en waarom deze niet voorzien is van de tag 'code'.

Maar goed dit lijkt weer zo'n topic te worden waarbij iemand een vraag stelt, probleem voorlegt en denkt houden jullie er maar mooi mee bezig en ik doe niets. Dorarado, route99 en ik reageren maar TS zie je niet meer. Zet er dan gelijk bij dat het een niet belangrijke en/of oninteressante vraag/probleem is, dan hoeven anderen en ik geen tijd te verkwisten.

Laatst bewerkt:
Sorry, ik ben niet in de gelegenheid geweest om te reageren.
Ik heb met Calibre een boekenbestand opgebouwd van een paar duizend boeken.
Elke schrijver heeft een map met zijn/haar naam. In een sub map staat het boek. Zo zijn per sub map verschillende boeken met daarin ook de boek beschrijving en de omslag jpg. Als het programma Calibre automatisch vanuit een centrale map nieuwe boeken toegevoegd wordt er automatisch bij de schrijver een epub en de 2 bestanden bijgesloten. Achteraf worden dubbele boeken, epub, verwijderd. De submap blijft dan achter met de 2 overbodige bestanden. Om nu elke map en submap na te kijken is een monnikenwerk. Vandaar mijn vraag. Ik ga de batch uit proberen. Bedankt voor het meedenken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan