sub of function is niet gedefineerd

Status
Niet open voor verdere reacties.
De vraag wat wil ik vastleggen, zover was ik nog niet met mijn db
Dat snap ik dus niet, want dat moet de eerste stap zijn als je een db gaat maken. De vast te leggen gegevens bepalen namelijk hoe je db er uit gaat zien. Zoals de vraag: één toernooi, of alle toernooien opslaan. Dat maakt een wezenlijk verschil uit voor het ontwerp. Dat is ook denk ik waarom je in eerste instantie zoveel problemen hebt...
Om de spelers in te delen snap ik dat je een niveau wilt kunnen aangeven, zodat je spelers van min of meer gelijke kwaliteit tegen elkaar laat spelen. Dat niveau is dus een vast gegeven per speler, en mag als zodanig ook worden opgeslagen in de Spelerstabel. Bij het indelen van de poules kun je dan spelers van gelijk niveau heel makkelijk indelen, omdat je een selectie maakt op spelersniveau als je de groepen gaat samenstellen.
Op basis van het aantal gespeelde wedstrijden kun je dan met een popup bijvoorbeeld de status van de nieuwe speler aanpassen, zodat hij een volgende keer goed kan worden ingedeeld. Ik zou daarvoor een aparte tabel maken, met daarin de verschillende niveau's (Beginner, Gevorderd, Expert, Hooofdklasse o.i.d.) met het moyenne dat daarbij hoort. Dus bij Beginner hoort dan bijvoorbeeld 0-0,4, Gevorderd is 0,4-0,8, Expert is 0,8-1,5 en Hoofdklasse >1,5. In de tabel Spelers sla je dan B, G, E of H op. Eventueel ook het overall moyenne, mocht je dat makkelijker vinden. Maar voor het indelen heb je toch de categorieën nodig.

We spelen in setjes en daarin heb je geen nabeurt dus als speler A in 30 beurten klaar is blijft speler B op 29 steken.
Zelfs met deze afwijking in beurten hoef je maar één getal op te slaan: Als speler1 wint, heeft hij automatisch een beurt meer gespeeld als speler2. Maar dat maakt voor de moyennes niet uit, want de formule laat je kijken naar het aantal te behalen punten (kan ook afwijken per toernooi, lijkt mij! Dus kun je dat ook opslaan in je tabel Toernooi). Het moyenne voor speler1 wordt dan een formule: IIF([Punten_1]=50;50/[Beurten];[Punten_1]/([Beurten]-1)). En dezelfde formule gebruik je voor speler2.
Zoals je al zei:
(maar ik denk dat je zal zeggen dat kan moet in een query).

Wat betreft je laatste vraag: je hebt mijn verhaal niet helemaal goed gelezen; het toernooi record is eenmalig. Uiteindelijk bepalen de Poules en Spelers de te spelen wedstrijden, en de tabel Wedstrijden zou ik dus in één keer goed aanmaken. Inderdaad, dat is dan bedoeld om de uitslagen gelijk goed in te voeren :)

Michel heb weer genoeg stof om na te denken.
ga nu proberen goede tabellen op te zetten, zal je op de hoogte houden want ik denk dat ik nog wel wat hulp kan gebruiken.
ik snap nu ook waarom het een rommeltje werd, dacht veel te oppervlakkig.
de indeling van de poules zitten we nog niet op een lijn, dit gaat niet op sterkte maar op inschrijving ( complete poule ) en dagen dat ze kunnen spelen, maar daar komen we nog wel op terug.
bedankt voor het meedenken en je tijd
groetjes ronnie

michel het moyenne en aantal caramboles van de spelers zet ik toch gewoon in de tabel spelers?
En moet deze tabel nog opgesplits worden want van de 150 namen doen er gemiddeld 80per keer mee of maakt dat niet uit.
en in de tabel poule kolom poule nummer vul ik hier a1,a2 ,a3 en a4 al in of komt dat later?
grt ronnie

Het moyenne is een basisgegeven, waarop je de spelers indeelt. toch? Het aantal caramboles daarentegen is een dynamisch gegeven; elke pot die ze spelen neemt het aantal toe. Derhalve is het aantal caramboles een berekend veld, dat je uit de tabel Wedstrijden haalt. Dat sla je dus niet op in de tabel Spelers.
Ik ging er vanuit dat alle leden meedoen; daarvoor maak je immers een tabel met groepsindelingen. Per toernooi weet je dus wie er mee doen of niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan