• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Subbestanden OEE openen middels hoofdbestand?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Amstellovich1967

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2017
Beste Forummers,

Even een vraagje, ik ben bezig met het opzetten van een OEE bestand.

Zo heb ik heb een hoofdbestand, waarmee ik naar desbetreffende KPI’s kan gaan en van daaruit betreffende invulschermen wil openen of naar schermen die alleen geprint kunnen worden. En naar nog aan te vullen tabbladen.

Ik heb hiervoor 52 bestanden (lees weken) aangemaakt die vanuit het hoofdbestand moet worden geopend en afgesloten
Als ik in het hoofd bestand (PMStool) een weeknummer ingeef (bv 1), zou het desbetreffend bestand PMS21_1 onzichtbaar, op de achtergrond geopend moeten worden, zodat ik middels het hoofdbestand desbetreffende tabbladen kan openen. Bij het teruggaan naar het hoofdbestand moet het weer naar de achtergrond, onzichtbaar om vervolgens een ander scherm op te kunnen vragen.

Wanneer ik overschakel naar weeknr 2 dan moet PMS21_1 opgeslagen en afgesloten worden en PMS21_ 2 onzichtbaar en op de achtergrond geopend worden. Dit mag dan alleen als het ook daadwerkelijk week 2 is. Dus dan mag week 3, 4, 5, enz. niet te openen zijn.
Is dit in VBA of macro's te doen of denk ik te ingewikkeld en is er een makkelijkere optie?

Ik heb geen ervaring met VBA maar alle hulp en/of ideeën wordt zeker gewaardeerd.
Iemand van jullie die hierin iets kan betekenen of een andere kijk erop heeft?

Dank je wel.
René

Bijlagen

Ik heb geen ervaring met VBA maar ......

Dat lijkt me een prima argument om hiervoor een deskundige in te schakelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan