subdomeinen aanmaken op ftp

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulcomputers

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2012
Hallo forumleden,

Ik heb een vraag over het aanmaken van een subdomein voor het plaatsen van een sub website (b.v. http://gebruiker.eigenwebsite.nl)
Hoe en waar kan ik deze op mijn ftp definiëren?
Ik had al zitten zoeken en kwam uit op dat ik een map (bv "gebruiker" moet aanmaken in dezelfde laag
als m'n /WWW directory.... echter dit werkt niet:(

Weet iemand een oplossing hiervoor?:)

Dank alvast!

Groet,
Paul

Laatst bewerkt:
Het aanmaken van een subdomein is niet: een nieuwe map onder /www....

Je moet even iets meer informatie geven:
  • gaat het om een server in eigen beheer?
  • gaat het om een domein bij een commercieel hostingbedrijf, en zo ja heb je dan uberhaupt de mogelijkheid om subdomeinen aan te (laten) maken?

Om een subdomein aan te maken moet je de instellingen van een zgn. DNS-server aanpassen;
daarbij komen een viertal verschillende records op de DNS-server om de hoek kijken.
Typfouten bij een dergelijke aanpassing worden rucksichtlos afgestraft, dan werkt het spul niet meer en kom je er misschien zelfs helemaal niet meer bij. Vandaar dat bij commeriele hosts er ook altijd veel nadruk op wordt gelegd dat je goed moet weten wat je doet.

Affijn,
Probeer even bovenstaande vragen te beantwoorden.

Het aanmaken van een subdomein is niet: een nieuwe map onder /www....

Je moet even iets meer informatie geven:
  • gaat het om een server in eigen beheer?
  • gaat het om een domein bij een commercieel hostingbedrijf, en zo ja heb je dan uberhaupt de mogelijkheid om subdomeinen aan te (laten) maken?

Om een subdomein aan te maken moet je de instellingen van een zgn. DNS-server aanpassen;
daarbij komen een viertal verschillende records op de DNS-server om de hoek kijken.
Typfouten bij een dergelijke aanpassing worden rucksichtlos afgestraft, dan werkt het spul niet meer en kom je er misschien zelfs helemaal niet meer bij. Vandaar dat bij commeriele hosts er ook altijd veel nadruk op wordt gelegd dat je goed moet weten wat je doet.

Affijn,
Probeer even bovenstaande vragen te beantwoorden.

Hi Tecsman,

Dank voor je bericht. Ik host mijn website bij antagonist ...goed nieuws trouwens!! Ik heb de oplossing gevonden:)
Dit blijkt te werken via hun Directadmin panel... daar zit een optie: Subdomain management... vanuit hier kan ik mappen aanmaken....

Toch bijzonder veel dank:D

Groet,
Paul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan