subdomeinen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

van.beurten

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik zoek een hosting voor 4 verschillende websites.
Nu las ik laatst over subdomeinen.....Kan iemand me uitleggen wat dit is en of dit voor mijn geval een optie is.
Groeten Bernadette.

Goedemorgen, als je een domeinnaam bezit, bv beurten.nl, dan is het vaak mogelijk (bij een goede hosting provider) om subdomeinen aan te maken. Deze subdomeinen kan je dan laten verwijzen naar een directory op je bestaande domein (bv. /bernadette).

Als je dus een subdomein "bernadette" aanmaakt, dan is die te bereiken onder bernadette.beurten.nl en als je dan bv een directory hebt aangemaakt die bernadette heet, dan krijg je de pagina's te zien die in die map staan.

Alex

Mogelijk en toegestaan dan.....Het mag/kan niet overal.......

Alex

maar...

maar als ik b.v. 4 verschillende domeinnamen heb...
Ik noem maar even wat: donderdag.nl, vrijdag.nl, zaterdag.nl en zondag.nl kan ik dan deze domeinen onderbrengen bij eenzelfde webruimte (hosting). Ik wil dat b.v. donderdag.nl ook onder www.donderdag.nl te bereiken is.......

Bernadette

Voor zover ik weet, is het met .nl domeinen zo geregeld dat er een server tegenover moet staan voordat het geheel goedgekeurd wordt. Wat je dan krijgt is dat je bv een vorm van een parkeercontract afsluit voor de domeinnamen en die dan redirect via dat parkeercontract naar een domein waar je dan de site hebt staan.

Met andere extensies (.com/.net/.org) kan je met c-names werken, maar die url blijft dan niet in je browserbalk staan en je hebt dan ook geen emailmogelijkheden voor die domeinnamen.

alex

Geplaatst door netvlieg
Subdomeinen maken is altijd mogelijk als je php mag draaien..

nee dat is het niet. veel providers (die bijvoorbeeld CPanel gebruiken) hebben geen wildcard dns.

ofwel:

*.domein.nl -> server

dat houd in dat ALLES (blaaaaa.domein.nl ook) doorgaat naar de server. Hebben ze geen *. record dan werkt het gewoon niet en komt het dus nergens uit (error dus). Dan kun je ook geen subdomains gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan