Subform laat geen update zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rap261

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2008
Goede morgen en de beste wensen voor 2014!!

Ik zit met het volgende, ik heb database gesplitst met daarin een formulier met een subform die een tabel laat zien.
Nu heb ik in de back-end de table uitgebreid met een aantal kolommen en wil dit natuurlijk terug zien in de front-end maar krijg dit met geen mogelijkheid voor elkaar. Ik heb de link naar de table geupdate, formulier en subformulier voorzien van code Me. requery etc maar geen reseultaat.

Wat doe ik fout?

Er is verschil tussen gekoppelde tabellen en formulieren; als je in een gesplitste database velden toevoegt (of verwijdert) in de backend, dan zie de veranderingen pas in de frontend als je de connecties vernieuwt. Ik weet niet precies of je dat bedoelt als je zegt dat je de link naar de tabel hebt geupdate, maar dat moet dus via <Koppelingsbeheer> en dan de tabellen selecteren die je wilt bijwerken. Daarna zie je de nieuwe velden al wel in de frontend in de tabellen, maar uiteraard nog niet in de formulieren, want formulieren maken/bijwerken is handwerk.

Hi Michel,

We zullen hetzelfde bedoelen, ik heb via menu "ext data" de tables links geupdate. Dit zie ik ook terug in de formulieren als ik bijv in design mode op een kolom klik en de eigenschappen bekijk. Hier zie ik dat de nieuwe kolommen genoemd worden alleen zijn deze op het formulier dus niet zichtbaar.

Je zegt handwerk en daar was ik al bang voor. Ik moet dus in de subform de kolomen gaan toevoegen en met Record source linken aan de table. Ik hoopte dat dit anders kon maar heb het nu op deze manier gedaan en het is nu zichtbaar

Thanks voor je hulp!

Nieuwe velden die in een formulier zichtbaar zijn in de <Lijst met velden> kun je gewoon naar het details venster slepen, ze zijn namelijk al gekoppeld aan de tabel. Dus apart linken hoeft niet. Maar je hebt het opgelost, en daar gaat het om :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan