subform op hoofdform

Status
Niet open voor verdere reacties.

ninnie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
In bijgaande voorbeeld beb ik een hoofdform en 2 subformen
Op subform 1 geef ik gegevens in over een apparaat met een serienr
Op subform 2 wil ik alleen maar de serienrs zien welke op subform 1 staat maar dit lukt niet.

Heb vele relaties al geprobeerd maar zonder succes.

Bijlagen

Rijbron veld serienr niet compleet

Het probleem zit in de Rijbron van het keuzelijstje serienr in het subform Klacht. Je koppelveld met het hoofdveld is ID – Repnr (veld subform). Dit repnr moet je opnemen in je rijbron. Ik heb het gedaan met een querie gebaseerd op je tabel [tblGegevensApp]. Behalve Id en serienr neem je hier het veld Repnr op. In het laatste veld bij criteria: [Forms]![frmRepBon]![Id]. Nu moet je nog een requerie in het subform opnemen ( ik had het gedaan in het veld serienr bij Focus) van het betreffende Keuzelijstje ( jouw naam = Keuzelijst met invoervak18). Zodra je dan naar het volgende record gaat worden de serienummers getoond die behoren bij de apparaten die gekoppeld zitten aan dit record en hetzelfde [Repnr] hebben Suc6.

P.s Je hebt geluk dat beide subformulieren middels Repnr gekoppeld zitten aan het Id nr van het hoofdformulier anders had je een probleem. Waarom niet het apparaat als hoofdformulier genomen, een klantenbestand maken met uniek Idnr wat je dan koppelt aan het apparaat en dan de klachten per apparaat in een subformulier?

Laatst bewerkt:
Ik denk dat wat jij wilt heel lastig is. Het principe van hoofdform en subform is dat er een koppelveld is tussen hoofdform en subform. Dat is bij jou ook niet aanwezig. Volgens mij werkt het hoofdformulier nu op geen enkele wijze samen met het subformulier.

Wat jij wilt is subform1 afhankelijk maken van subform2. Dat kan alleen als subform2 een subform wordt van subform1. Volg je me nog ;-)

Al met al is het knap lastig. Ik zou eerst eens gedetailleerd op papier zetten wat er op welk moment op welk stuk van het formulier zichtbaar moet zijn.

Grtz,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan