subform probleem(pje)

Status
Niet open voor verdere reacties.

emel01

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2008
hoi

ik heb een formulier. daarin staat in button (met macro dat hij een query moet openen) in die query heb ik de volgende parameter:

Between [Vanaf welke datum:] And [Tot en met welke datum:]

als je dus op de button klikt krijg je de vraag vanaf, en tot , (pop-up) die je dan moet invullen, en dan opent de query (tabel).

echter, ik wil een subform maken waarin deze informatie te zien is, en geen ander scherm mag dan openen.

als ik dat subform van die query instel (waarin die Between And parameter staat), en ik start het hoofdformulier, krijg ik meteen die popup met de vraag, het hoofdformulier is niet eens meer zichtbaar.

hoe kan ik dit oplossen.

misschien is dit duidelijker (wat ik uiteindelijk wil)

1)
een formulier, met een knop. na druk op knop krijgt de user de vraag (dmv pop up), van welke periode/tot welke periode wil je data?

2)
dan moet die info in een subform te zien zijn....

nu heb ik stap 1) staan. maar als ik subform invoeg en verwijs naar die query (met Between [Vanaf welke datum:] And [Tot en met welke datum:]) en ik test vervolgens het formulier, krijg ik meteen die popup met vragen, het hoofdformulier is niet eens zichtbaar.

Zet twee velden begin- en eind-datum op je formulier en neem de inhoud van die velden op in je query. Dat zal beter werken.

zou je dit wat uitvoeriger kunnen omschrijven?

dus op mn hoofdformulier 2 nieuwe velden met DATE als besturingselement bron (2 keer(begin/eind)).

vervolgens die 2 data velden koppelen aan een nieuwe selectie query? waarbij ik het totaal overzicht koppel aan die 2 velden met begin en einddatum?

://

Ongeveer zo dus:
Between [Form1].[StartDatum] And [Form1].[EindDatum]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan