subform vernieuwen data en afdrukvoorbeeld met systeemmenu

• Onderwerp starter Onderwerp starter scw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

scw

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2009
Goedendag,

Ik zit in het bijgevoegde voorbeeld met een tweetal problemen welke ik maar niet op kan lossen:

Wanneer ik op het frmOnderhoud op de knop 'Toevoegen' klik en ik voeg vervolgens een record toe, dan sluit frmOnderhoudsbeurtToevoegen, maar dan wordt de record niet direct weergegeven in het frmSubOnderhoud op frmOnderhoud?? Ik heb geprobeerd dit te realiseren met Me.Refresh en Me.Requery op frmOnderhoud en frmSubOnderhoud bij On Activate, On Load, On Current etc. etc., echter zonder resultaat :confused: Ik heb in een andere db hetzelfde, maar daar werkt het wel gewoon, ik vraag me af wat er nu anders is ingesteld?? Dus wanneer ik frmOnderhoud sluit en opnieuw open, dan staat de record wel gewoon toegevoegd op frmSubOnderhoud

M'n tweede vraag is wanneer ik op de knop 'Afdrukvoorbeeld' klik ook op frmOnderhoud, dan opent het rapport keurig maar krijg ik niet het systeemmenu (Office 2007: ronde knop links bovenin). Ook hier geld, in een andere db heb ik precies alles hetzelfde ingesteld, maar werkt het wel :confused:.
Ik ben genoodzaakt het form Modaal openen en als Pop up omdat die anders niet voor, maar achter frmOnderhoud verschijnt.

Ongetwijfeld kunnen jullie me meer duidelijkheid verschaffen, hoe dit kan worden opgelost?

Bedankt hiervoor alvast,

scw:thumb:

Bijlagen

scw,

Hier is iemand.

Bij de code van de knop Opslaan op formulier toevoegen de volgende code toevoegen.

Code:
Else
  DoCmd.RunCommand acCmdSaveRecord
  [I]Forms!frmOnderhoud!Sub15.Form.Requery[/I]  DoCmd.Close acForm, "frmOnderhoudsbeurtToevoegen"
  Exit Sub

End If

Het printvoorbeeld doet het bij mij prima!

Groeten Paul

nog niet...

Ha Paul,

Bedankt voor je reactie! Ik heb het zojuist even geprobeerd maar het lijkt nog niet te werken... het leek mij ook een juiste oplossing, maar merkwaardig genoeg heb ik een soortgelijk form waar het vernieuwen wel plaatsvindt, maar dan niet met deze code voor de opslaan knop.

Kan het misschien zo zijn dat een instelling de 'refresh' blokkeert of iets dergelijks?

Bedankt,
scw

Ik zou het zo doen:

Code:
    stDocName = "frmOnderhoudsbeurtToevoegen"
    DoCmd.OpenForm stDocName, , , stLinkCriteria, , acDialog
    Me.Requery
    Me.Repaint

scw,

Zou niet moeten kunnen want bij draait ie als een tierelier in Access 2003.
Iets met beveiling of iets dergelijks?
Bij je vorige vraag over de ontwerpgrid had je ook al zoiets afwijkends.

Heb de verwijzingen nog eens nagekeken.
De Microsoft Visual Basic for Applications Extensibility 5.3 is niet nodig (uitvinken).

Verder kan ik niets bedenken waardoor dit veroorzaakt zou kunnen worden.
Hopenlijk is er iemand binnen dit forum die dit wel weet.

Groeten, Paul

Ja merkwaardig idd... dat ik dat zo heb. :confused:

Anders post ik vanavond wel even een voorbeeld met het form wat wel 'gewoon' werkt zonder zelfs die requery achter de knop 'Opslaan'. Misschien dat zo ontdekt kan worden, wat er anders gaat... dat die wel uit zichzelf ververst.

Lijkt mij een goed plan... Kijk ondertussen eens of je hier wat aan hebt....

Bijlagen

Laatst bewerkt:
nieuw voorbeeld

Excuses voor de vertraging. Dit is hetzelfde voorbeeld, maar hier lijkt die het wel te doen nu. Helaas weet ik niet wat het verschil maakt, dat die nu wel werkt.

Volgens mij ververst die nu wel automatisch (ben benieuwd of dat bij jullie zo is), alleen moet ik op deze werkpc dan nog één klik geven op het subformpje voordat die record verschijnt :confused: En bij de tweede record werkt die wéér niet :confused::confused:

Dat is bij dat andere voorbeeld wat ik oorspronkelijk wilde laten zien ook zo op deze werkpc (waarvan ik zeker weet op m'n thuispc dat die automatisch verschijnt (dan zonder klik op subform zelfs).

Ik kan het nog niet helemaal goed beoordelen dus, want ik zit nu op m'n werkpc. Maar ben erg benieuwd wat jullie zien gebeuren.

Bijlagen

Nee, dit is niet wat ik automatisch verversen noem ;) Je hebt gelijk, hij ververst niet. Dat je het eerste record wel krijgt na een klik op het formulier is nog wel logisch te verklaren, maar heeft niks met automatisch bijwerken te maken.
Ik zal er eens induiken...

OK bedankt Octafish, ik ben erg benieuwd naar je bevindingen. Het liefst zou ik je de hele dB willen toesturen, want ik moet hem wel erg strippen om te kunnen posten en er zit eigenlijk nog meer code bij.. zou er een mogelijkheid zijn om hem je persoonlijk toe te sturen??

Bedankt,
scw :thumb:

Dat kan: octafish@live.nl. Overigens heb ik dus een voorbeeldje gepost dat wel werkt.... Had je daar niks aan?

OK dank je Michel,

Hij staat in je mailbox. Het voorbeeld begreep ik niet helemaal, want wanneer ik er eentje wilde toevoegen, dan opende het form zich heel vreemd (zonder besturingselementen, helemaal grijs?)?

Alvast bedankt!

Ik zal kijken of ik er vandaag even naar kan kijken, anders wordt het vanavond.

Met een paar kleine aanpassingen moet-ie het doen....

Vervang:
Code:
    DoCmd.OpenForm stDocName, , , stLinkCriteria

Door:
Code:
    DoCmd.OpenForm stDocName, , , stLinkCriteria, , acDialog
    Me.Requery
    Me.Repaint

opgelost!

Hallo Octafish,

Beide vragen opgelost!!! Inderdaad werkt het nu met beide manieren... vreemd dat het lijkt dat ik beide al geprobeerd heb, maar het toen zonder resultaat bleef. Maar het belangrijkste is dat het nu wel werkt.

Blijf ik me toch nog afvragen: waarom moet er dáár wel een Me.Requery bij en bij die andere (verbeterpunt) werkt die gewoon vanzelf? Kun je dat misschien nog verklaren voor mijn informatie??

Erg bedankt hiervoor! :thumb:

???

Is er mogelijk nog een verklaring???

Bedankt :thumb:

Ik heb 'm niet.... Het kan ook best zijn dat er geen verklaring voor is; het overkomt mij ook wel eens dat een formulier niet werkt zoals het zou moeten, en als je hem dan helemaal op dezelfde manier overnieuw maakt, dat-ie het dan wel doet. Ik ben dan ook gestopt met mij te verbazen over de kuren die je soms tegenkomt in Access ;)

OK OK ahaha. Ja, misschien heeft het wel te maken met het Outlook scherm dat die oproept ofzo. OK, ik ga de status op opgelost zetten.

Bedankt voor alle hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan