Subformulier automatisch van hoogte laten veranderen

• Onderwerp starter Onderwerp starter sisva
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sisva

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2014
Iemand een idee hoe ik een subformulier automatisch van hoogte kan laten veranderen afhankelijk van de hoeveelheid data op het subformulier?

Of je dat moet doen is een aparte vraag, want het formulier wordt er bepaald niet rustiger van als het steeds verandert, en mijn ervaring is dat gebruikers daar licht geïrriteerd van raken. Maar het kan uiteraard wel, met de eigenschap Height van het formulier.

Op mijn formulier docent heb ik 2 subformulieren, 1 met de vakken die de docent geeft, en 1 met de andere taken.
Nu heb ik op mijn 1e subfomulier ongeveer 10 lijnen voorzien voor de vakken, maar sommige docenten geven maar een paar vakken en dan krijg ik op mijn formulier nu een grote lege ruimte tussen het 1e en het 2e subformulier, vandaar dat ik de hoogte automatisch wil laten aanpassen. Bij de eigenschap hoogte kan ik echter enkel een getal invullen en precies niet dat ik dat automatisch wil doen.

Met een redelijk omslachtige formule in VBA is het mij gelukt.

Wellicht ook nuttig voor de lezers om die formule in een berichtje te plakken :).

me.sfrmVakkenPerDocent.height = x + y * (DCount("[Vak]","[Docent-Vak]","[Docent] = [Docentnr]") + 1)

waarbij
sfrmVakkenPerDocent = de naam van mijn subformulier
x = de hoogte van de formulierkoptekst van mijn subformulier omgezet in twips (1cm = 567 twips)
y = de hoogte van 1 record (details sectie) in mijn subformulier in twips
[Docent] = veld in de tabel Docent-Vak
[Docentnr] = tekstveld op mijn hoofdformulier
+1 = omdat ik ook nog een nieuwe rij wil kunnen toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan