Subformulier herberekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

paul.jacobs

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2004
Hallo

Ik heb het volgende probleem:
Een formulier met daarin twee subformulieren.
Nu wil ik dat als ik gegevens aanpas in subformulier 1 dat hij de gegevens van subformulier 2 (Subformulier_menu) herberekend.
Werk met:
Office 2007
Alvast super bedankt
:thumb:

Maken de twee subformulieren gebruik van dezelfde gegevensbron? Of heb je er verschillende tabellen onder hangen?
In het eerste geval kun je met
Code:
[FONT=Trebuchet MS]If [/FONT][FONT=Trebuchet MS]Forms!Mainform!Subform1.Form.Dirty=True Then [FONT=Trebuchet MS]Forms!Mainform!Subform1.Form.Dirty=False [/FONT][/FONT]
[FONT=Trebuchet MS][FONT=Trebuchet MS]     Forms!Mainform!Subform2.Form.Requery[/FONT]
[FONT=Trebuchet MS]End If[/FONT][/FONT]
De eerste regel kun je vervangen door <If Me.Dirty=True Then Me.Dirty=False> als je vanuit subformulier 1 werkt.

Dat hangt een beetje af van wat er precies gebeurt in je formulieren. Als in Subform1 iets wordt opgeslagen dat geen invloed heeft op de recordset van Subform2, dan valt er weinig bij te werken. Dat kan ik zonder db uiteraard verder niet beoordelen. Je kunt de code zonder meer proberen; doet-ie het niet, dan is er verder geen man overboord.

Als je wat specifieker kunt zijn in de situatie die optreedt op je formulier, dan kunnen we wat gerichter meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan