subformulier koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MJJBROEKHUI

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2001
Ik heb in MS Access 2003 een formulier voor mijn orders gemaakt. Het hoofdformulier bevatten de algemene gevens zoals ordernummer, datum en klant. Het subformulier bevat de orderspecificatie. Dit subformulier is gekoppeld aan het ordernummer.

Eerst moet het hoofdformulier en vervolgens het subformulier. Maar niet heb enkele medewerkers die dit niet goed toepassen. Zij gaan bijvoorbeeld eerst het formulier in vullen, maar dit kan natuurlijk niet, omdat ordernummer in subformulier geen autonummer is.

De volgende melding verschijnt. The field 'orderdetail.ordernummer' can not contain a null value because the required property for this field is et to Enter a value in this field.

Deze foutmelding wil ik voorkomen. Hoe kan ik er voorzorgen dat het subformulier nog niet geinvuld kan worden voordat het hoofdformulier is geinvuld.

Bijvoorbeeld. subformulier verbergen en pas zichtbaar maken als ordernummer is hoofdformulier is ingevuld.

Dank

Laatst bewerkt:
Subformulier uitschakelen met een
Code:
me.subformnaam.enable = false
'of onzichtbaar maken
me.subformnaam.visible = false

Je kunt ook kiezen voor een wat meer 'wizard' stijl. Laat eerst een formulier invullen met de hofdgegevens van de order, en laat dan pas een nieuw formulier zien met de orderdetails. Aangezien je dan het ordernummer al weet is de FK bekend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan