subformulier laadt niet automatisch

Status
Niet open voor verdere reacties.

tigo01

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2011
Hi allemaal,

ik heb het volgende probleem. Ik heb een hoofdforum en daarin een subform gebaseerd op een gegevensquery. Als ik bij mij thuis het hoofdform selecteer, krijg ik gelijk alle bijbehorende gegevens in het subform te zien. Bij mijn klant werkt dit ineens niet meer. Ik heb niets aangepast, de klant zegt ook van niet. Maar bij hen blijft het subform leeg, maar laat wel nadat men de linkermuisknop heeft ingedrukt. Ik heb mijn versie er opnieuw opgezet, maar dat helpt niet. Lijkt dus een instelling van (hun) access te zijn. Iemand een idee? Alvast hartelijk dank.

Mvg. Tigo

Je geeft veel te weinig informatie, behalve dat je het woord 'formulier' blijkbaar niet kent :). Maar als het formulier+subformulier bij jou wel werkt, dan zou het elders ook moeten werken. Tenzij het probleem in de gegevens zit, en de formulieren niet goed gekoppeld zijn. Maar als de datasets ook identiek zijn, is dat het probleem niet. Dan kun je nog eens kijken of er macro's worden geactiveerd in de formullieren, want dan zouden de macro instellingen wel eens verkeerd kunnen staan. Als laatste optie (maar dan had je een foutmelding gekregen) kun je nog naar de geladen bibliotheken kijken.

Hi Michel,

dank voor je snelle antwoord. De versies zijn dus identiek qua formulieren, queries, tabellen enz. Ik heb een copy van mijn mdb opnieuw bij de klant geplaatst, en alleen de tabellen over gehaald van hun versie. Alles wat geactiveerd wordt bij het laden/openen/activeren is nu dus ook gelijk, daar het een copy van mijn versie betreft. Mijn inziens kan het dus alleen liggen aan andere instellingen in access zelf, en niet de mdb. ik ga nog eens kijken naar de geladen bibliotheekn, want ik krijg wel een melding mbt de calender bibliotheek. Maar die kreeg ik al eerder en tot gisteren werkte het allemaal zoals bedoeld :)

Tigo

hmm, heb het opgelost door bij het openen van het formulier het refresh commando te plaatsen. Nu werkt het weer bij de klant. Heel vreemd, want bij mij thuis is dit commando niet nodig. Maar goed, het is opgelost. Bedankt voor het meedenken.

Tigo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan