Subformulier laat geen records zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nico84

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2011
Ik zit met een vraag waar ik na 3 uur zoeken en proberen geen oplossing voor gevonden heb.

Hoofdformulier: frm_02_0_RouteOverzicht
Subformulier: frm_02_0_RouteOverzichtVolgordeSub

De bedoeling is dat bij het openen van het hoofdformulier de recordsource ingesteld wordt voor het subformulier.
Deze code hangt nu achter een knop om te testen. (op beide formulieren)

Als ik het hoofdformulier geopend heb en op de knop druk laat het subformulier geen records zien.
Druk ik op de knop op het subformulier worden er ook geen records getoond.

Open ik het subformulier en druk ik op de knop worden de records wel getoond.

Het rare is dat er een enkele keer wel records getoond worden, voornamelijk als ik iets wijzig, maar dit is dan ook voor korte duur.
Heb een voorbeeldje bijgevoegd.

Bijlagen

Wat ik dus niet snap, is waarom je queries gebruikt als basis voor het hoofdformulier en het subformulier RouteOverzichtautosub; beide formulieren zijn gebaseerd op één tabel, dus waarom niet gewoon de tabel als Recordbron?
En ik snap ook niet waarom je het formulier frm_02_0_RouteOverzichtVolgordeSub niet gewoon koppelt aan het hoofdformulier; als je een hoofdformulier maakt op basis van Debiteuren, dan kun je het subformulier koppelen op basis van DebiteurID, en ben je volgens mij een stuk slimmer bezig. Ik zie althans geen enkele noodzaak om de Recordsource van het subformulier via een knop en VBA te regelen. Access doet dat uit zichzelf al slim genoeg.

Het hoofdformulier heb ik gekopieerd, geplakt en vergeten de recordbron te verwijderen. Zo krijgen alle formulieren dezelfde layout.
Het subformulier RouteOverzichtautosub is op basis van een query, omdat de tabel medewerkers er nog bij moet.
Om het voorbeeld hier te plaatsen heb ik deze verwijderd.
Sorry OctaFish voor de onvolledigheid/onduidelijkheid.

De knop heb ik gebruik om te testen.

De bedoeling is om bij het openen van het formulier de recordbron in te stellen van het subformulier SubRouteVolgorde
In het subformulier SubRouteVolgorde wil ik zien welke klanten er op die dag in welke auto zitten en in welke volgorde.
Klik een klant aan in het subformulier RouteOverzichtautosub
Klik vervolgens een dag aan.
En het resultaat wil ik dan zien in het subformulier SubRouteVolgorde.

Dit dacht ik te doen door iedere keer bij wijzigen de recordbron opnieuw in te stellen.

Alleen snap ik echt niet waarom hij geen records laat zien als ik het hoofdformulier open.
Maar open ik het subformulier apart dan laat hij wel records zien.

En opgelost volgens mij.
Door de de recordbron uit het hoofdformulier te verwijderen werkt het nu wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan