subformulier met automatische kopie van IDkolom hoofdformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rapid77

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2008
Ik wil vanuit een hoofdformulier via een button een subformulier kunnen openen.
Zodra hij het subformulier opent moet hij automatisch de IDwaarde kopieren naar een kolom in het subformulier.

voorbeeld:
Het hoofdformulier geeft alle gegevens van een contactpersoon weer en heeft een button "contactmomenten".
Zodra ik deze button activeer opent hij het formulier met "contactmomenten"
Nu moet ik natuurlijk alleen de contactmomenten van deze desbetreffende contactpersoon te zien krijgen. Tevens wil ik graag dat hij de IDautomatisch kopieerd zodat ik geen opzoek kolom hoef te gebruiken.

Weet iemand hoe ik het automatisch kopieëren van de IDwaarde voor elkaar kan krijgen?

Kijk in je Access help even naar OpenArgs. Daarmee geef je een waarde door aan je formulier tijdens het openen van het form.

waarschijnlijk een goeie tip ... maar ... helaas snap ik snap weinig van wat de helpfunctie mij uitlegd. Is dit wat ik wil, eigenlijk wel toe doen voor iemand die totaal geen kaas heeft gegeten van programmeertaal ?

Laatst bewerkt:
Misschien lukt het je met de expression builder. Ga naar je properties schermpje van je control en klik op de drie puntjes achter "default value". Misschien kom je daar verder mee.

HTH:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan