subformulier met query

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stabiloy

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2009
hallo,
ik heb een hoofdformulier, deze veranderd naar de waarde die hij bij debnr in de database vind. Nu staat er in het subformulier welke aankopen deze klant heeft gedaan. Deze vraag ik op dmv een query. Maar zodra ik in mijn hoofdformulier naar een ander debnr gaat vraagt de query ook het debnr. Kan ik dit aan elkaar koppelen?

ik heb totaal geen verstand van VBA dus alle hulp is welkom.
Mvg,
Stab

Laatst bewerkt:
Normaal gesproken, als hoofd- en subformulier goed aan elkaar zijn gekoppeld, zou je hier geen probleem mee moeten hebben. Controleer dus eerst bij de eigenschappen van het subformulier of de velden uit hoofd- en subformulier goed staan.
Als dat klopt, dan kan het zijn dat je subformulier op een bron is gebouwd die niet helemaal lekker correspondeert met de bron van je hoofdformulier. In dat geval is het wel handig dat je of een voorbeeldje post, of om te beginnen de onderliggende gegevens van hoofd- en subformulier hier kunt plaatsen.

in mijn andere topic had ik het over het hoofdformulier, dat de gegevens aangevult moesten worden. DAt is me gelukt ik geef een debnr op en al die gegevens komen naar voren. Dit form draait op de tabel Klanten.

Het subformulier draait op de Query zoek:P (lekker duidelijk) deze zoek in de tabel Aankopen naar de aankopen die zijn gedaan door het door mij ingevoerde debnr. Deze moet ik dus nog handmatig invullen. Nu wil ik dus dat als ik in het hoofdform het debnr intyp, het subform ook mee doet.

Ik zelf dacht toen van ik moet de waarde van het keuzelijst debnr in de query zetten. Maar daar liep ik vast.

Dat zou inderdaad een optie kunnen zijn, ware het niet dat je formulier bij bladeren niet automatisch ververst wordt. Een formulier wordt bij openen opgebouwd en ingelezen, en die gegevens blijven dan staan, als je dus geen goede koppeling hebt met de gegevens in het subformulier.
In jouw geval, begrijp ik, moet je een deb.nr. ingeven, omdat je dat niet uit het formulier haalt. Je moet dat gegeven dus in ieder geval via een 'vaste link' (zeg maar) aanbieden aan de query, dus door een verwijzing naar het deb.nr op te nemen in de query. Je gebruikt dan bij het veld Criterium de waarde die je uit het formulier koppelt. Om de koppeling te maken, kun je het beste de knop Opbouwen gebruiken, en dan als bron de groep Formulieren, je formulier kiezen, en het veld met het deb.nr. plaatsen.
Door bladerknoppen in de voettekst van je formulier op te nemen, en de door de wizard gegenereerde code uit te breiden met een Me.Subform.Refresh actie, zou het formulier bijgewerkt moeten worden met de gegevens van het volgende record.

Prima dat het gelukt is :thumb:
Het sluiten mag je zelf doen, met de optie rechtsonder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan