Henk Benter
Gebruiker
- Lid geworden
- 13 mei 2010
Mijn access database bestaat uit een hoofd- en een subformulier. in het subformulier voeg ik de disciplines toe die gemaakt moeten worden. 1 project kan meerdere disciplines bevatten. De disciplines (water, laagspanning, cai, gas)worden gevuld vanuit een keuzevak. Omdat bij iedere discipline andere aanvullende gegevens horen, heb ik een nieuwe tabel gemaakt waarin ik de aanvullende gegevens van alle disciplines op sla. Vanuit deze tabel wil ik voor iedere discipline een apart subformulier maken (voor iedere discipline zijn andere aanvullende gegevens benodigd). Wanneer ik dan water als discipline toe voeg, dan zal er een subformulier water moeten worden geopend waarin ik de aanvullende gegevens verwerk. Bij toevoegen van de discipline laagspanning zal het subformulier laagspanning moeten worden geopend, enz.. Alle relaties zijn door mij gemaakt. Ben aan het zoeken geweest naar codevoorbeelden, maar heb deze niet gevonden. Wie helpt mij op weg met de juiste code. Het te openen formulier is dus afhankelijk van de ingegeven discipline vanuit een keuzevak.