Subformulier probleem (VBA)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ghostwalker

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2010
Goedemiddag forumleden,

Ik ben weer bezig geweest met mijn database.
Nu heb ik 4 formulieren (frmProg, frmCheck, frmTotaal, frmAll) en 1 zogenaamd masterformulier (frmMaster)
Nu zit ik met het volgende:

Ik open mijn "master"formulier (frmMaster)
Nu heb ik hier 4 buttons ingevoegd. (btProg, btCheck, btTotaal en btAll)
Nu zou ik graag willen dat wanneer ik op bijv de button btCheck klik in het subformulier het formulier frmCheck wordt weergegeven enz.

Is dit mogelijk en zo ja wat is dan de betreffende VBA code

Begrijp ik dat je één formulier hebt, met 4 subformulieren? Of zijn het 4 aparte formulieren? En hoe wil je de formulieren laten weergeven? Je kunt elk formulier met een eigen knop openen, zoals je nu waarschijnlijk hebt, en dan het Master formulier tijdelijk onzichtbaar maken. Bij sluiten van het formulier maak je het hoofdformulier dan weer zichtbaar. Of je zet alle 4 formulieren als subformulier op je hoofdformulier, en verbergt ze allemaal. Bij klikken op een knop maak je dan het betreffende formulier zichtbaar. Of je zet alle subformulieren op een tabblad object, maakt dat tabblad object op met knoppen i.p.v. tabs, en dan hoef je helemaal niks te programmeren.

Ja ik laat de formulieren nu afzonderlijk met een knop openen, maar dit vindt ik er niet zo mooi uit zien.
Ik heb net de tabblad besturing geprobeerd. Alleen zie ik dan nog de tabblad knoppen en de de formulieren zie je met scrollbalk enz kan dit ook weg?

Gr Paul

Je moet je objecten wel correct opmaken; dat kan ik zo uiteraard ook niet zien. De knoppen die je nu gebruikt kunnen weg als je de knoppen van de tabcontrol gebruikt. Dan hoef je niks meer te programmeren, want met de knoppen (of tabs) selecteer je het tabblad met het formulier. Kind kan de was doen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan