Subformulier Refresh

Status
Niet open voor verdere reacties.

BasHobus

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2014
Hallo,

Ik heb een formulier gemaakt met een subformulier, deze zijn gekoppeld aan de hand van BSN. In het subformulier zit een keuzemenu met invoervlak (product) die alleen de resultaten laat zien van de betreffende gemeente waar de persoon woont.

Wanneer ik in het hoofdformulier een ander record kies, is het keuzevak leeg ook al is deze reeds geselecteerd. wanneer ik op het subformulier ga staan en vernieuw komt deze wel te voor schijn.

Is er een simpele manier om het subformulier te vernieuwen als ik een ander record kies in het hoofdformulier.

BVD

Bas

Ik zou niet weten waarom je keuzelijst leeg is, dus er is meer aan de hand dan je nu vertelt. In dan komen we op het grijze gebied van veel gokken, dat we gelukkig kunnen voorkomen als je een voorbeeldje meepost.

Het bestand is na zip nog te groot om toe te voegen. hierbij wel een link naar Dropbox waarin hij staat.
https://www.dropbox.com/sh/y9wpo5a4ltdo390/AAD_m9fqzW82BJLGrhTn24mla/Klantenbestand.accdb?dl=0

Client is het hoofdformulier, hierin zit het subformulier onder het tweede tabblad.
het gaat om transitie. hierbij is product gekoppeld aan de gemeente waarin degene woont.
wanneer ik record twee pak verandert deze in een lege cel. na refreshen is deze wel met het juiste gevuld. dus het staat wel in de tabel.

BVD

Ik zie geen formulier <CLient>. Wél een formulier <Klantgegevens>, maar daar staat op het tweede tabblad het subformulier <HFr_sector>, niet <Transtitie>. Sowieso zit er geen formulier <Transtitie> in de db. Dus waar moet ik naar kijken?

En wat is nu je probleem? Want als ik het formulier open, staan de waarden gewoon in de keuzelijsten. Niks mis mee dus.

Wanneer ik in het hoofdformulier na het volgende record/persoon ga is de keuzelijst product leeg. Wanneer ik hem in het subformulier refresh Is hij weer zichtbaar

Bij mij dus niet... Daar werkt alles gewoon.
Correctie: als ik gelijk blader naar het volgende record, en dan pas op het tabblad <Arrangementen> klik, dan zie ik het effect dat je beschrijft. Klik je na het openen van het formulier wél op <Arrangementen>, dan zie je de gegevens wel, en wordt ook bij het bladeren de keuzelijst gevuld. Riekt alsof de verversing van de gegevens op het verkeerde record (namelijk het eerste) wordt uitgevoerd.

Laatst bewerkt:
Overigens vermoed ik dat je de Access cursus niet gelezen hebt, anders had je de tabellen [cTL_Transformatie] en [cTL_Transitie] niet volgestopt met keuzelijsten :). Hele slechte zaak, want hoe weet je nu wat er in de tabel is opgeslagen? Je ziet nu niet wat er in de velden staat, maar een alias. En dat is niet best... Tabellen bevatten gegevens, en je wilt die dus altijd kunnen zien. Keuzelijsten met invoervakken bewaar je voor formulieren. Bovendien: wie kijkt er in een tabel? Toch alleen degene die daar iets te zoeken heeft (de beheerder) en die wil kunnen zien wat er in staat. En dat kan nu niet!

Ik heb de kennis vorig jaar zelf bij elkaar verzamelt en geen cursus gevolgt. Het is voor mij niet duidelijk wat je precies bedoelt.

En weet ik ook nog niet of er een optie is hoe ik er voor kan zorgen dat de gegevens er wel komen te staan.

Bvd

Dat laatste is makkelijk (het eerste ook: de cursus staat gewoon in de Handleidingen sectie). Gewoon in het tabelontwerp venster al die nodeloze keuzelijsten op het tabblad <Opzoeken> omzetten naar Tekstvak bij de eigenschap <Weergave besturingselement>. Dan zie je ineens de echte waarden staan.
Uit (mijn eigen) cursus: keuzelijsten in tabellen gebruik je alleen voor keuzelijsten op basis van <Lijst met waarden>. Dus lijsten die je zelf intypt. En dat doe je dan bijvoorbeeld bij een veld waarin je betaalvormen opslaat (Kas, Overschrijving, Pin etc) en Geslacht (Man, Vrouw, N.b.). Dus lijsten met a) een paar waarden die b) zelden of nooit veranderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan