subformulier vernieuwen na invullen invoervak in formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

mic82

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2008
Hallo

het volgende zou ik graag willen realiseren:

ik heb een formulier met daarop een invoervak.
Op het formulier is tevens een subformulier geplaatst. Dit subformulier is afhankelijk van de gegevens in het invoervak.

Op het moment dat ik gegevens heb ingevoerd in het invoervak en ik druk op enter dan wil graag hebben dat de gegevens in het subformulier worden bijgewerkt.

hoe is dit te realiseren???

gr mic

Koppeling

Een subformulier heeft de mogelijkheid om het een koppeling te leggen met het hoofdformulier. Zet bij hoofdformulier koppelen de naam van je invoervak en bij subformulier koppelen het veld uit je subformulier waarop gekoppeld moet worden. De rest gaat dan vanzelf.

Ik werk in ms access 2003. het is mij geheel niet duidelijk waar ik die koppelingen kan realiseren, heb je hierover misschien meer informatie???

mvg mic

Sub/hoofdvelden koppelen

Een subformulier heeft net zoals andere elementen op een formulier eigenschappen. een van die eigenschappen is subformulier koppelen en een andere is hoofdformulier koppelen. Daar zet je in op welke velden je het subformulier wilt koppelen aan het hoofdformulier. Heb je bijvoorbeeld een hoofdformulier met bedrijven waarvan id_bdr de sleutel is en een subformulier met contactpersonen die in het veld bdr_con een verwijzing hebben naar een bedrijf, dan kun je in het subformulier id_bdr opgeven bij hoofdformulier koppelen en bdr_con bij subformulier koppelen. Op deze manier kun je ook een tekstveld gebruiken om je hoofdformulier te koppelen door de naam van het tekstveld tussen rechte haken in te vullen bij hoofdformulier koppelen.

Ik snap de bedoeling helemaal. Echter de optie koppelen subformulier/ hoofdformulier zijn dus niet te vinden in de eigenschappen van de formulieren. Of ik moet dus helemaal iets fout doen. heb ff een doccie gemaakt met screenshots van de eigenschappen.

Update: mogelijk toch nog wat gevonden. dus weer ff wat uitproberen

Bijlagen

Laatst bewerkt:
SUBformulieren

Het zijn ook eigenschappen van subformulieren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan