Subformulier werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcop1989

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2012
Ik heb een subformulier gemaakt in het formulier "nieuwe offerte" in Access, maar de velden die in dit subformulier staan worden niet actief.
Apart werkt het subformulier wel, maar niet als het in het "hoofdformulier" zit.

Is er iemand die voor mij wil kijken waar dit aan ligt? Ik kan het zelf niet ontdekken:o
Alvast bedankt

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik heb je formulier een beetje opgelapt, want er zaten nog wat fouten in. De belangrijkste (want onderwerp van je vraag) was dat de eigenschap <Bewerken toestaan> en <Toevoegen toestaan> van je subformulier op Nee stonden. En dan kun je hoog of laag springen, maar dan mag je echt niks doen in dat formulier :)

Bijlagen

Veel dank! :)

Wat was er nou precies nog aan de hand dan behalve dat subformulier? Ik zie namelijk niks anders dan dat ik heb gedaan en toch werkt het nu wel met [tekstvak].[column](2) etc.

En die dubbele artikelen....tsja, dat hoort nou eenmaal schijnbaar

En die dubbele artikelen....tsja, dat hoort nou eenmaal schijnbaar
Dat is 't 'm nu juist: in een goede database zou dat dus absoluut niet mogen, en zelfs niet eens kunnen :)

Waarom werkt die code
Code:
=[tekstvak].[column](#) nou niet bij mij? Als ik de code die jij in een ander tekstvak heb gezet plak, dan werkt het wel, en als ik het cijfer verander niet meer......wat doe ik fout?

Het gaat om het tekstvak "prijs" in het subformulier in formulier "nieuwe offerte"

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Als je een kolomwaarde uit een keuzelijst wilt halen, moet die kolom wel in de keuzelijst aanwezig zijn. Ik kan je db nu niet bekijken (versie is te hoog) maar in een eerder voorbeeld constateerde ik wel dat je het aantal kolommen in de keuzelijst te laag had staan. Als je in de Rijbron van de keuzelijst 5 velden opneemt bijvoorbeeld, kun je de waarde <Aantal kolommen> ook het beste op 5 zetten. Staat die waarde op 3, dan geeft de formule =[tekstvak].[column](4) een foutmelding.

Nou, ik krijg het niet voor elkaar hoor. Ik voel me echt steeds dommer :P:o

In de Rijbron van de keuzelijst "artikelcode" wil ik alleen artikelcode en omschrijving zien en niet ook de prijs, terwijl als ik prijs eraan toevoeg dan zie je die ook in die keuzelijst. Zet ik het vinkje uit bij prijs dan verdwijnt hij ook uit de selectie. De prijs wil ik alleen in het tekstvak "prijs" hebben.

<Aantal kolommen> heb ik al op 3 gezet.

Je geeft met Kolombreedte aan hoe breed een kolom moet zijn. Daarbij is een kolom met de breedte 0cm onzichtbaar. Normaal gesproken is je ArtikelID niet interessant om op te selecteren, dus die wil je niet zien. De omschrijving wel, en daar wil je op kunnen selecteren, dus moet de eerste zichtbare kolom zijn, en in jouw geval wil je de prijs wel uitlezen, maar niet zien. De Kolombreedte stel je dus in als: 0cm;8cm;0cm

Oké, duidelijk, dank je.

Probleem blijft: hij toont de bijbehorende prijs niet...-.-

Ik heb op het formulier "nieuwe offerte" nu dus:

Eigenschappen txtArtikelcode:
Aantal kolommen "3"
Kolombreedten "1,556cm;11cm;0cm"
Besturingselementbron "artikelcode"
Rijbron "SELECT Producten.Artikelcode, Producten.Omschrijving, Producten.[Huurprijs per stuk per week of weekend] FROM Producten ORDER BY Producten.Artikelcode;"

Eigenschappen txtPrijs
Besturingselementbron "=[cmbArtikelcode].[Column](3)"

3 is niet altijd 3. De eigenschap Column(#) begint namelijk bij 0 te tellen. Om in de reclamewereld te blijven: 3=2 :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan