Subformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

beedj

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2008
Hallo,

Ik heb een kleine database met 5 tabellen. Tabel 1 bevat een aantal vaste gegevens over een project, projectnr, coordinaten, omschrijving en waterdiepte. Daarnaast heb ik nog vier andere tabellen met informatie die voor meerdere projecten van toepassing zijn, (Area, Country, Client en KOW).

Nu heb ik een formulier kunnen maken met al de vaste gegevens uit tabel 1, maar ik wil in dit formulier knoppen aanmaken die refereren naar de andere tabellen. Op deze manier kan ik bij elk project selecteren wat de Area, Country, KOW en Client zijn. Waar ik niet uitkom is bij het aanmaken van een knop aan moet geven welke tabel deze knop moet openen. Ik krijg namelijk alleen tabel1 te zien als keuze optie.

Is dit duidelijk genoeg en kan iemand me hier helpen?

Bedankt BJ

Wil je de tabel openen of wil je data uit een andere tabel ophalen. Je vraag is me niet helemaal duidelijk.
Als je een tabel wil openen dan raad ik je aan om een formulier te maken van die tabel. Het voordeel is dat je dan op dat formulier ook weer een sluitknop en andere knoppen aan kan maken.

Floor e

Bedankt voor de reactie..ik zal nogmaals proberen duidelijk te maken wat ik probeer te doen.

Ik heb 5 tabellen. In tabel 1 staat vaster data...omschrijving project...project nummer...coordinaten (locatie) en waterdiepte.
De andere tabellen zijn: AREA, KOW, CLIENT en LOCATION.

Ik heb ongeveer 150 projecten met een emschrijving en etc. Hievan heb ik een formulier gemaakt...nu wil ik per project aangeven wat de AREA, LOCATION, CLIENT en KOW zijn die hierbij horen.

Uiteindelijk wil ik er dus naar toe dat ikeen project kan selecteren en dan al de informatie die bij dit project horen kan zien.

Ik heb er aan gedacht 1 database te maken en achter elk project de AREA, CLIENT etc etc te zetten en dit te importeren vanuit excel. Echter willen wij dit via acces doen. Ik heb dus een formulier gemaakt van tabel 1..dit formulier geeft het projectnummer weer (primaire sl) een omschrijving, coordinaten en waterdiepte. Nu wil ik vanuit dit formulier via een knop aan kunnen geven welke ARE, CLIENT etc etc bij dit project hoort. Ik heb een knop aangemaakt die naar een formulier ging (van AREA) maar dit werkte niet helemaal naar behoren omdat ik een lijst wil zien van de AREA, CLIENT etc etc zodat ik er 1 kan selecteren die bij het project hoort. (dus een lijst van gebieden, clienten etc waarvan ik er 1aan het project wil hangen)

BJ

Bedankt voor de reactie..ik zal nogmaals proberen duidelijk te maken wat ik probeer te doen.

Ik heb 5 tabellen. In tabel 1 staat vaster data...omschrijving project...project nummer...coordinaten (locatie) en waterdiepte.
De andere tabellen zijn: AREA, KOW, CLIENT en LOCATION.

Ik heb ongeveer 150 projecten met een emschrijving en etc. Hievan heb ik een formulier gemaakt...nu wil ik per project aangeven wat de AREA, LOCATION, CLIENT en KOW zijn die hierbij horen.

Uiteindelijk wil ik er dus naar toe dat ikeen project kan selecteren en dan al de informatie die bij dit project horen kan zien.

Ik heb er aan gedacht 1 database te maken en achter elk project de AREA, CLIENT etc etc te zetten en dit te importeren vanuit excel. Echter willen wij dit via acces doen. Ik heb dus een formulier gemaakt van tabel 1..dit formulier geeft het projectnummer weer (primaire sl) een omschrijving, coordinaten en waterdiepte. Nu wil ik vanuit dit formulier via een knop aan kunnen geven welke ARE, CLIENT etc etc bij dit project hoort. Ik heb een knop aangemaakt die naar een formulier ging (van AREA) maar dit werkte niet helemaal naar behoren omdat ik een lijst wil zien van de AREA, CLIENT etc etc zodat ik er 1 kan selecteren die bij het project hoort. (dus een lijst van gebieden, clienten etc waarvan ik er 1aan het project wil hangen)

BJ

Een hoofdformulier
Maak van iedere andere tabel een subformulier en voeg ze bij het hoofdform. Zet alles synchroon en je zie in een oogopslag de gegevens van alle gekoppelde gegevens per artikel of onderwerp

Kom je er niet uit hoor ik het wel

Succes JTMT

Gelukt?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan