Subformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

balzac

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2009
Nou ik heb alles geprobeerd en gekeken op deze forum en zelfs hier op deze site Cursus access 2007 en bij mij lukt het niet.
Als ik het zo doe dan krijg ik al iets anders (niet-afhankelijk) en op de website krijg je nog meer van de wizard.
En als ik het subformulier er invoeg met slepen dan kan ik de 2de regel niet invullen want dan krijg ik de volgende foutmelding en ik kom er echt niet meer uit.

Foutmelding :
De opgeven wijzigingen aan de tabel zijn niet aangebracht omdat zij dubbele waarden zouden opleveren voor de index, primaire sleutel of relatie. Wijzig de gegevens in het veld op de velden die dubbele gegevens bevatten of definieer de index opnieuw.

Kan misschien iemand kijken naar dit probleem.

Alvast bedankt
Bekijk bijlage subform.rar

ik zie niet hoe je de gegevens uit de tbl_onder wilt koppelen aan de gegevens uit tbl_boven. Hoe zit dat?

Nou ik wil die gewoon koppelen maar hoe doe ik dat ????

Dat doe je door een relatie te leggen tussen de tabellen. Het probleem is: je hebt geen velden die te koppelen zijn. Het enige veld dat ik mij kan voorstellen is het veld [idnummer] in de tabel tbl-onder, alleen heb je daar een tekstveld van gemaakt. En tekstvelden kun je niet koppelen aan een numeriek veld. Als je dat verandert, kun je de tabellen koppelen, en ook de formulieren.

het [idnummer] in de tabel tbl-onder is het nummer van het product wat er ingevuld moet worden.
Maar ik weet niet wat er aan de hand is maar ik krijg het niet voor mekaar, is er nergens een voorbeeld zodat ik is kan kijken ??

Kan je niet het primairekey van boven en onder koppelen met elkaar

Laatst bewerkt:
Zoals in je eigen bestand...

Bijlagen

nou ja zeg het is simpeler dan ik dacht ik zit helemaal verkeerd te kijken maar ja dan snap ik het niet op de website hierboven hoe ze dat doen dan.
Maar ja het is opgelost.

Ps de volgende vragen komen nog

@Octafish
Bedankt je bent een grote hulp voormij

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan