subformulieren koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tobo100

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2013
Berichten
153
Beste,

In deze database probeer ik 2 subformulieren te koppelen op zich is dat wel gelukt.
probleem ontstaat als ik in het formulier "Gekoppeld subform" gegevens wil invullen
een fout melding ontstaat.

De bedoeling is als ik op een rij klik in het "Hoofdsubform" de gegevens in het "Gekoppeld subform"
gekoppeld blijven aan de in "Hoofdsubform" geselecteerde rij.

boven het Formulier staat een dropdownbox
daar zou ik graag de mogelijk hebben, na een keer gekozen te hebben terug te keren naar alle gegevens

Wie kan mij verder Helpen.
 

Bijlagen

  • Test.zip
    39,5 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
Ik vind het een raar formulier; ik zie een hoofdformulier met een wonderlijke Recordbron, een subformulier (SubGegevensFRM) zonder koppeling met dat hoofdformulier en een tweede subformulier met een rare koppeling op het eerste subformulier dat dus niet gekoppeld is. Wat is je bedoeling, en waarom niet een gewone koppelconstructie gemaakt?
 
Dit is het resultaat van urenlang Youtube films kijken.
Uit jou reactie blijkt wel dat dit niet de meest ideale opzet is.
Ik hoor graag van je hoe het wel moet, of hoe het beter gedaan kan worden.
 
Ik denk dat je beter kan beginnen met uit te leggen wat de bedoeling van de database is. Op basis van de (namen van de) tabellen kan ik er in ieder geval geen chocola van maken.
 
Zullen we de zaak niet omdraaien, en teruggaan naar de vraag wat jíj wilt, i.p.v. dat bij ons neerleggen? Het is tenslotte jouw database. Je zult daar ongetwijfeld een idee bij hebben gehad, en dat ik ‘m niet zie, zegt natuurlijk verder niks. Dus: wat probeer je te bereiken met dit formulier?
 
Goedenavond,
Ik begrijp de verwarring, in mijn hoofd is het allemaal zo klaar als een klontje
voor u allen is dit nog een grijze mist.
Ik ga het beter uit leggen.

1 bedrijf heeft meerdere vestigingen.
De vestigingen hebben meerdere mensen in dienst die allemaal meerdere certificaten hebben
Die certificaten moeten 1 keer per half jaar geupdate worden.
deze certificaten moet we in de gaten houden zodat ze niet verlopen.
In acces wil ik daarom 1 of meerdere formulieren maken om dit te controleren.

Eerste probleem waar ik tegen aan loop is de structuur van de tabellen samen met de bij bijhorende relaties.

ik ga helemaal opnieuw beginnen, beneden de tabel structuur tot zo ver.
Maar ik denk dat er ook nog een Junction tabel bij gemaakt moet worden.
 

Bijlagen

  • access1.png
    access1.png
    9,6 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
Ik kom in de gauwigheid dan al op 5 of 6 tabellen.

Bedrijf (als het om meerdere bedrijven gaat)
Vestiging
Medewerker
Medewerker-Vestiging
Certificaat (welke soorten er zijn)
Medewerker-Certificaat (behaald)

Uit het verhaal maak ik niet op hoe je weet welke certificaten een medewerker zou moeten hebben (functie afhankelijk?).

Met de volgende 1-op-veel relaties:
Bedrijf - Vestiging
Vestiging - Medewerker-Vestiging
Medewerker - Medewerker-Vestiging
Certificaat - Medewerker-Certificaat
Medewerker - Medewerker-Certificaat
 
Laatst bewerkt:
Beste xps351
het betreft hier lascertificaten voor staal zijn er een 10 tal varianten
Voor roestvrij staal zeker ook een 10 tal varianten.
ieder half jaar moet er een document (rontgen foto) getoond worden
waarna een keurende instantie zijn goedkeuring stempel er bij zet, en de verlenging een feit is.
een lasser kan 1 certificaat hebben, een andere kan er 10 hebben.
ieder certificaat is uniek want het is persoon gebonden (ze hebben allemaal een ander nummer)
 
Laatst bewerkt:
Dat kan dit model aan
 
@xps351

Onderstaande tabellen zijn gemaakt.

alle tabellen hebben een Autonummer id veld
de rest zijn text velden
kunt u mij vertellen waar de foreigh-key velden geplaatst moeten worden?

BedrijfTBL

VestigingTBL

MedewerkerTBL

CertificaatTBL
 

Bijlagen

  • access1.png
    access1.png
    9,6 KB · Weergaven: 15
Ik was al begonnen met een voorbeeldje te maken. De namen komen dus niet overeen. Bedrijf heb ik er nog even uit gelaten, maar dat kan er eenvoudig bij gefabriceerd worden. Uiteraard moeten er nog de nodige velden toegevoegd worden.
Mijn schema ziet er zo uit:
lassen01.jpg

Je zou dan een medewerker-formulier kunnen maken dat er zo uitziet:
lassen02.jpg

De database heb ik bijgevoegd.
 

Bijlagen

  • Lassen.zip
    35,8 KB · Weergaven: 9
Peter, dankjewel voor je voorbeeld bestand, ik ga er vanavond een goed voor zitten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan