subformulieren leeg maken na klikken record toevoegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dralex

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2011
Ik heb een formulier met 3 subformulieren.
basis info
-sub 1
-sub 2
-sub 3

als ik nu op knop record toevoegen klik wordt de hoofdform. en sub1 en 2 leeg gemaakt maar sub 3 niet. weet iemand een oplossing?

(database op aanvraag is ingepakt 104kb en dat is te groot voor de site)

Als je hem me winrar zipt, kun je hem in blokken van 100kb verpakken. Met een beetje mazzel krijg je 'm nog in één bestand ook. Heb je hem ook eerst gecomprimeerd? En zitten er plaatjes in (logo's etc) die verder niet nodig zijn? Haal die dan ook weg. Maar de eerste tip werkt altijd.

In je vraag heb je het over 3 subformulieren, maar in je voorbeeldje (ik neem maar aan dat het om het formulier [Basis info Test] gaat....) staan er vier. Waarvan de eerste twee gekoppeld zijn aan je hoofdtabel, en de laatste twee niet. Dat zijn ook tabellen waarvan ik zo snel niet kan zien hoe je die wilt koppelen aan de hoofdtabel; ik zie althans geen koppelveld.
Ik ben ook zo vrij geweest om even naar je Koppelingen te kijken, en daar heb je dus ook nog wel wat werk. Kijk maar eens naar de relaties die je hebt gemaakt volgens bijgaand plaatje. Die zijn dus volkomen onbruikerbaar als koppeling. Zie de Nieuwsbrief van april, die het onderwerp Relaties uitgebreid behandelt.

Bijlagen

• Relaties.png
    Relaties.png
    17 KB · Weergaven: 59
ik zie het probleem.

heb jij misschien een idee om het probleem op te lossen?
ik wil de koppel tabel vullen met invoer van een subformulier. als ik er een sub-subformulier van maak is het niet te zien in het hoofdmenu. maar als ik het als sub formulier zet op de hoofdformulier kan ik het niet koppelen.

Geef eerst eens aan hoe je de twee niet-gekoppelde subformulieren wilt gebruiken, en wat ze precies voorstellen. Als ik dit lees:
ik wil de koppel tabel vullen met invoer van een subformulier
dan bekruipt mij gelijk het gevoel dat je velden uit die tabellen wilt gebruiken om de gegevens op te slaan in een andere tabel. En daarvoor gebruik je geen subformulieren, maar een keuzelijst (met invoervak). Bijvoorbeeld.
Nogmaals: ik heb nog geen idee wat je wilt vulllen in je hoofdtabel met die twee subformulieren.

het is een keuzenlijst die je vaker moet kunnen gebruiken.
Bijv. 1 fyskieke test kan 6 verschillende csc bevatten en ik wil niet dat je dan alles opnieuw moet invoeren.

Dus een gekoppeld subformulier, waarin je een keuzelijst maakt, zou ik zeggen. Maar jouw subformulier constructie werkt zo niet. Eventueel kun je op een hoofdformulier wel een keuzelijst maken, waarin je de gewenste csc's selecteert, en daarna een toevoegquery uitvoert. Of zoiets.

zo had ik zelf nog niet gedacht ik ga daar eens naar kijken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan