subformulieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

nescio

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2001
Ik heb een database met 2 tabellen;
- uitgevers
- boeken (met o.a. een uitgeverscode)

Beide tabellen wil ik met 1 formulier kunnen bijwerken, waarbij op het formulier de contactgegevens moeten staan van de uitgever (uit de tabel ‘uitgevers’) en alleen die boeken (uit de tabel 'boeken') die door de gekozen uitgever worden uitgegeven.

Ik heb al per tabel een query gemaakt, een per query weer een formulier. Vervolgens heb ik een formulier gemaakt met de twee subformulieren. Maar hoe krijg ik deze 2 subformulieren gekoppeld (uitgeverscode uit tabel boeken = uitgeverscode uit tabel uitgevers)? En kan ik dan nieuwe uitgevers en/of boeken toevoegen/wijzigen?

volgens mij heb je al te veel werk gedaan; als je het subformulier van de boeken onder het formulier van de uitgevers steekt komt alles in orde (dan wel in elke tabel nog een veld voorzien om de link te maken).

Geplaatst door r.segers
volgens mij heb je al te veel werk gedaan; als je het subformulier van de boeken onder het formulier van de uitgevers steekt komt alles in orde (dan wel in elke tabel nog een veld voorzien om de link te maken).

Ik heb ik elke tabel al een veld om te koppelen (uitegeverscode). Maar hoe krijg ik ze gekoppeld in het formulier?

Koppelen van een subformulier aan een hoofdformulier:
- open het hoofdformulier in de Ontwerpweergave
- klik met de rechtermuisknop één keer op je subformulier en kies voor Eigenschappen
- ga naar het tabblad Gegevens.
- klik in de regel Subvelden koppelen op de knop ... , rechts van het lege veld.
- bepaal de sub- en hoofdformulier velden, laat Access je hierbij eventueel helpen.

Voor verwijzingen van en naar subformuliervelden, zie
http://home.planet.nl/~digihans/pc_help/access/formulier_rapport.htm#Verwijzingen >> subkopje Hoofd- en subformulier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan