• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

subgroepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

deefit

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2007
Hallo,

Ik heb een vraag over "subgroepen".

Ik ben bezig met een excel bestand waarin ik dit moet gebruiken. Om duidelijk te maken wat ik bedoel doe ik dit aan de hand van een voorbeeld.

In een cel zet ik de titel dieren. Door op een plusteken naast die cel te klikken moet ik dan een submenu met kat, hond, koe etc krijgen. Dus een soort van onderverdeling. Dit moet echter niet zoals bij Data--->overzicht en groeperen omdat dan de hele regel wordt gegroepeerd.

Bijvoorbaat dank voor de oplossing

Laatst bewerkt:
-

Nee want dan kan ik alleen kiezen tussen de opties. Mijn doel is om als ik op dat kruisje zou klikken alle subgroepen zie.

Zoiets

Het moet idd zoiets zijn maar dan wanneer je op het kruisje klikt dat de 3 diersoorten verdwijnen en als je er weer op klikt dat ze weer allemaal komen.

Alvast bedankt voor de moeite

Wat is eigenlijk de bedoeling om het op jouw manier te willen doen?
Als je op een knopje moet gaan klikken zit je al snel vast aan VBA.
In hoeverre gaat jouw kennis hierin?

Tevens:
komt er nog andere data op dezelfde rijen te staan? bv data in cel B4 en B5.

groet,
Ferenc

Het moet idd zoiets zijn maar dan wanneer je op het kruisje klikt dat de 3 diersoorten verdwijnen en als je er weer op klikt dat ze weer allemaal komen.

Alvast bedankt voor de moeite

Een - typen in plaats van de + verbergt ze.

deefit

Het is idd de bedoeling dat in de cellen B4 etc ook dingen komen te staan. Ben idd bang dat het dan te ingewikkeld wordt, van een VBA heb ik zeer weinig bestand.

Als valideren geen optie is dan zou ik de mogelijkheid van Wigi gaan meenemen.
Met VBA zou je deze optie namelijk ook het best kunnen meenemen (Maak de tekst onzichtbaar / zichtbaar als er op de knop wordt gedrukt).

Groet,
Ferenc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan