Submitten met Dropdownlist

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erwin01

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Hey Helpers!

Jullie helpen mij altijd uit de brand als t mij niet meer lukt dus nu vast ook weer...

ik heb een dropdownlist op mijn website staan en die word met php gevuld met gegevens uit de database. Nadat mensen iets geselecteerd hebben kunnen ze op de submitbutton go klikken en word hun verdere informatie uit de database gevist... alles super :D werkt goed!

Nu zou ik het graag zo willen hebben dat mensen niet op de submit knop moeten klikken maar dat zodra er een item uit de dropdownlist geselecteerd word de pagina "gesubmit" word :)

maar dat lukt me dus niet.... iemand enig idee hoe?

Alvast bedankt!

Zet dit in de select tag:
HTML:
<select onchange="this.form.submit();">

<select onchange="document.forms[0].submit()">

Dat stuurt het 1e formulier op als er iets wordt gekozen uit de dropdownlist. Je kunt forms[0] ook vervangen door de naam van het formulier.

Vr.Gr. Egel.

Overigens zou ik hier spaarzaam/bedachtzaam mee omgaan..
Wanneer je gasten per ongeluk de verkeerde selectie maken kunnen ze die niet meer wijzigen zonder eerst terug te moeten naar het formulier.

Ik wil niet zeggen dat je dit niet moet gebuiken, want het kan in veel gevallen welzeker zin hebben, maar gebruik het niet te pas en te onpas ;)

bedankt voor de snelle reactie, maar ik krijg m niet helemaal goed geintergreerd in m'n systeem...:o zou een vul jullie een voorbeeld kunnen posten?

thnx

sjunnie zei:
Overigens zou ik hier spaarzaam/bedachtzaam mee omgaan..
Wanneer je gasten per ongeluk de verkeerde selectie maken kunnen ze die niet meer wijzigen zonder eerst terug te moeten naar het formulier.

Ik wil niet zeggen dat je dit niet moet gebuiken, want het kan in veel gevallen welzeker zin hebben, maar gebruik het niet te pas en te onpas ;)

zal ik zeker onthouden, dank je wel!

UPDATE: :D

het is wel gelukt, ik had al te snel om hulp geroepen, bedankt mensen!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan