Subnetwerk opzetten voor gedeeld internet in gebouw

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arianya

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 nov 2014
Berichten
1
In mijn nieuwe studio is het internet centraal geregeld.
In de meterkast staat een model/router Cisco epc3925, die ons van (ziggo) internet voorziet. Hierna komt een switch, om te zorgen dat alle 7 studios bekabelt internet hebben.
Nu is het zo dat mijn MBP nieters door heeft als ik de netwerk kabel inplug, en kan in in mijn studio de wifi op mijn telefoon en ipad niet ontvangen, dus moet het netwerk sowieso versterkt worden. (De router registreert wel wanneer ik de kabel inplug, en de ethernet poort van mijn MBP werkt wel als ik hem direct aansluit op de router, dus dat probleem light bij de switch)
Echter, ik zou liever mijn eigen kleine netwerkje maken, met zijn eigen ssid en wachtwoord, zodat mijn ipad/mac, de printer etc makkelijk met elkaar communiceren, maar dat niet het hele gebouw op het zelfde LAN zit.
Volgens mij moet ik hiervoor een subnetwerk opzetten met zijn ip in een andere range dan de huidige router.
Nu heb ik een dlink 868L tot mijn beschikking, en lukt het mij om een netwerk op te zetten, maar de internetverbinding werkt niet.

Ik kan bij de centrale (Cisco) router om daar settings te veranderen, maar de route die ziggo geeft voor een router achter een router (static ip naar 2e router en dmz) heb ik geprobeerd en er veranderde niets, maar dat kan aan de instellingen van mijn eigen router liggen. En b, ben ik niet helemaal zeker dat dit de verbinding van de rest van het huis niet beïnvloed.

Nu zit de cisco router op ip 192.168.178.x, subnetmask volgensmij 255.255.255.0. Moet ik dan het ip van mijn router instellen op 192.168.179.x?, met natuurlijk het zelfde subnetmask van 255.255.255.0
en wat dan doen met de dhcp en dns relay? (zie hier voor dlink setup paginas)
 
nee, je 2e router moet op een ander subnet lopen, bijv de 10.x.x.x range, 172.16-31.x.x of 169.254.x.x range, met bijbehorende netmasks (A, B of C).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan