Hoi.
Ik heb een vraag. Ik heb een attachment als voorbeeld toegevoegd. Dit is maar een voorbeeld. Maar mijn situatie is ongeveer gelijk.
Ik heb dus een formule waar ik gebruik maak van Substitute & LEN.
Ik heb een text in column B. Het Woord in C. En de Som in C.
Op het moment word de volgende formule gebruikt.
=(LEN(B4)-LEN(SUBSTITUTE(B4,C4,"")))/LEN(C4)
op het moment telt deze formule hoe vaak het woord wat ik aangeef in column C voorkomt in de cel in column B.
Wat ik graag zou willen is dat ik meerdere woorden in de cel in column C kan toevoegen.
In dit voorbeeld staat er bijvoorbeel in cel C4 fox. Als ik er nu neerzet fox jumped gebeurd er niets.
Dan telt die niets meer.
Moet ik tussen de woorden iets plaatsen zodat excel begrijpt dat het verschillende woorden zijn?
Of moet ik de formule aanpassen.
Ik heb geen idee.
Alvast bedankt.

Ik heb een vraag. Ik heb een attachment als voorbeeld toegevoegd. Dit is maar een voorbeeld. Maar mijn situatie is ongeveer gelijk.
Ik heb dus een formule waar ik gebruik maak van Substitute & LEN.
Ik heb een text in column B. Het Woord in C. En de Som in C.
Op het moment word de volgende formule gebruikt.
=(LEN(B4)-LEN(SUBSTITUTE(B4,C4,"")))/LEN(C4)
op het moment telt deze formule hoe vaak het woord wat ik aangeef in column C voorkomt in de cel in column B.
Wat ik graag zou willen is dat ik meerdere woorden in de cel in column C kan toevoegen.
In dit voorbeeld staat er bijvoorbeel in cel C4 fox. Als ik er nu neerzet fox jumped gebeurd er niets.
Dan telt die niets meer.
Moet ik tussen de woorden iets plaatsen zodat excel begrijpt dat het verschillende woorden zijn?
Of moet ik de formule aanpassen.
Ik heb geen idee.
Alvast bedankt.