Beleefd blijven ! jij bent de vragende partij.
Bij sommen.als, somproduct, etc is het van belang dat alle bereiken overeenstemmen kwa aantal rijen en/of kolommen. (matrixvermenigvuldiging moet mogelijk zijn)
Dat lijkt in het geval "=SOM.ALS($A1:$A455;"P001";R:R)" zeker niet het geval en zal in het geval A2 dus ook niet gelden.
Bon, dat was het voor wat betreft jouw reactie op mijn afsluitende opmerking.
Dan ga ik over tot je bezittingen, schulden, etc.
Maakt me niet uit in welke kolom die staan, A, R of nog een andere.
Maak voor die kolom of desnoods het ganse werkblad de kolombreedte afschuwelijk veel en zet die horizontale uitlijning op standaard en check of al je getallen rechts staan.
Sluit je bestand daarna af zonder opslaan, op die manier ben je geen opmaken kwijt.
Een beetje inleving van je kant mag wel, hier staat geen kristallen bol en meestal ligt het aan een futiliteit.
Ik kan refereren naar het verhaal van de dierenarts die bij de dokter komt en vraagt wat hem mankeert, maar de dokter mag geen vragen stellen.
De dokter adviseert het slachthuis of een spuitje met "vitamine T" aan, aangezien het hopeloos is.
Dus mijn advies aan jou, gezien bovenstaande, zou dan zijn, je ganse werkmap over boord gooien en overnieuw beginnen.