• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

SUBTOTAAL in filter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die kringverwijzing; welke cellen zijn onderdeel van de kring? (formules, foutopsporing, kringverwijzing)

Ja, dat heb ik zelf wel ingezien. Dat was mijn fout en daarom had ik het bereik in kolom R zo ingesteld dat die cel met formule er buiten viel. Ik denk toch dat de oorzaak in kolom A zit. Deze kolom staat op TEKST. En vrijwel alle codes '8400, 'S004, 'U500 staat een ' voor maar waarom dan niet voor 1900 en 1821?

Een subtotaal gebruik je bijvoorbeeld in een lijst, die geen tabel mag zijn, om bij een wijziging van een bepaalde kolom, voor het erboven liggend bereik tot aan de voorlaatste wijziging in die kolom een aantal zaken samen te vatten (som, kleinste, grootste, gemiddelde, aantal, aantarg, ...)
De som staat dan natuurlijk in de kolom met de getallen, niet die van de cijfers en excel houdt zelf wel het handje erin, dat er geen overlap is met de cel zelf etc.

Dus volgens mij doe je gewoon geweld aan die formule/gedachtengang, je subtotal moet gaan over de erbovenliggende "x" rijen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan