Subtotaal in rapport wordt niet goed berekend

Status
Niet open voor verdere reacties.

janluc

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2016
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
2016
In de bijlage een database waarin medewerkers hun overuren kunnen registreren. In het rapport maandoverzicht gebeurt iets wat ik niet kan verklaren: zodra een werknemer meer dan 6 dagen in één maand registreert, klopt ineens het subtotaal in het rapport niet meer. In het voorbeeld gaat het bijvoorbeeld bij werkneemster Yvonne goed in mei 2016, maar fout in januari en juni 2016. Wie kan me hierbij helpen? Alvast dank!

Bijlagen

Je maakt een redelijk klassieke fout. En die is, dat Access geen cumulatieve uren kan weergeven. Excel kan dat wel met een speciale opmaak, maar Acces dus niet. En dat betekent dat je tijden altijd moet omrekenen naar normale getallen wil je er mee kunnen optellen. Dat het bij totalen onder 24 uur wel goed gaat, is dus mazzel. Meer niet.
Ik heb in je voorbeeldje de formules dus aangepast, en gelijk maar een slimmigheidje in het filter ingebouwd zodat je voor overzichten van het actuele jaar geen jaartal meer hoeft in te typen. Stukje gebruikersgemak waar ik zelf altijd wel voorstander van ben :).

Bijlagen

Opgelost

Dank je wel OctaFish! Je status als Tera Honourable Senior Member is eens te meer bevestigd.

Je status als Tera Honourable Senior Member is eens te meer bevestigd.
Dat gaat alleen maar over aantallen :). Dus iedereen die bereid is om vaak op de knop <Snel reageren> te drukken kan dat halen :D.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan