Subtotaal Subformulier #fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

ralluv

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2008
Beste mensen,
Ik zou graag een subtotaal van een subformulier op mijn hoofdformulier krijgen. Afijn ik heb het nodige zelf uitgeprobeerd maar blijf met dezelfde fout worstelen.
Ik heb het eigenlijk hetzelfde opgebouwd als de noordenwind voorbeelddatabase maar toch werkt het niet om 1 of andere reden. Ik heb het als volgt opgebouwd:

Ik heb een subtotaal in mijn formuliervoettekst van het subformulier geplaatst en hier vervolgens naar verwezen op mijn hoofdformulier.

Mijn subtotaal heeft de code: = Som ([Unitprice] * [Quantity]) of = Som ([TotalpriceUnit]).
Hij geeft bij beide #fout aaan. En natuurlijk het veld (verwijzing) op mijn hoofdformulier ook.
Het ligt volgens mij niet echt aan verkeerde veldinstellingen want als ik een andere functie gebruik als optellen of de * functie dan geeft hij het echter wel aan.
Wie o wie kan mijn verder helpen!? Bedankt!

De functie Som kent Access niet. Tenminste niet buiten SQL. Daarom moet je DSum of DSom (nl?) gebruiken.

okee prima, maar hoe moet ik deze dan gebruiken, ik zit alweer een tijdje te *****n maar hij geeft nu #naam weer?
Mijn tekstveld waar het in moet komen te staan heet subtotaal, mijn formulier heet OrderDetails en het vak dat ik graag wil optellen heet Vak6.

Als ik dit invul als besturingselementbron bij Subtotaal:
(voorbeeld waarvan ik het heb: Dsum("FieldName", "TableName", "Criteria = " & forms!FormName!ControlName))

=Dsum ("[Subtotaal]", "OrderDetails", "Vak6 = " & forms!OrderDetails![Vak6])

Dan krijg ik de foutmelding #naam of als ik hem eits verander dan blijft het veld gewoon leeg.. iemand een oplossing?

Ik ben er zelf uitgekomen gelukkig, de SOM functie kun je wel gewoon gebruiken.
hier mijn oplossing:

=Som(CCur([UnitPrice]*[Quantity]))

tnx anyway;)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan