• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Subtotaal van meerdere tabbladen op ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

chrisjuh05

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 mei 2015
Hallo ik ben nieuw hier:)

Maar goed, ik heb een probleem.

Ik heb een 53tal tabbladen met alle weken en een reeks aan informatie hierop staan. Het subtotaal dat per week is ontstaan wil ik "automatisch" op een ander tabblad zetten per week zodat ik er wat makkelijker mee ken analyseren. Maar mijn enige mogelijkheid die ik op dit moment is per cel 53x een verwijzing maken voor één onderwerp. En aangezien ik meerdere onderwerpen per week heb vind ik dat een hoop werk.

Dus eigenlijk ben ik op zoek naar het volgende:

PHP:
='Wk 1'!4$W$25
welke door te slepen (of iets anders) automatisch
PHP:
='Wk 2'!4$W$25
en
PHP:
='Wk 3'!4$W$25
Tot en met 53 maakt.

Ik ben al een tijdje hiernaar op zoek maar ben nu een beetje ten einde raad...

Graag hulp :)

Hallo,

Zoals je het beschrijft is het vermoedelijk op te lossen met een draaitabel of powerpivot.
Een voorbeeldbestandje met ongevoelige info en je lay-out zoals je hem hebt zal wonderen verrichten.

Mvg
Peter

Hallo Crisjuh05

Helaas, zoals ik het voor ogen had gaat niet lukken.
Hopelijk zijn er andere forumleden die je op weg kunnen helpen en zo mogelijk ook de oplossing voor je hebben.
Ik ben zelf ook benieuwd.

Mvg
Peter

Code:
=VERT.ZOEKEN($A6;'Wk 1'!$P$13:$W$28;8)
Deze code sleep je vervolgens door naar rechts. Vervolgens pas je voor elke week het tabblad nummer eenmalig aan en trek je de hele reeks naar beneden.

Klaar.

Met indirect is dit wel op te lossen. Zorg er wel voor dat de namen van de tabjes gelijk zijn aan de weken die je wil zien. De spaties in een tabnaam kan je beter mijden.

Nb. Als je een voorbeeldje plaatst zet er dan wat getallen in. Nu is alles 0 en dan valt er weinig controleren of de mogelijke oplossing werkt.

Bijlagen

De spaties in een tabnaam kan je beter mijden.

Beetje onzin natuurlijk als je de formules juist neerzet.
Code:
=INDIRECT([COLOR="#FF0000"][SIZE=4]"'"[/SIZE][/COLOR]&B$5&[COLOR="#FF0000"][SIZE=4]"'[/SIZE][/COLOR]!$W$26[COLOR="#FF0000"][SIZE=4]"[/SIZE][/COLOR])

Okay het werkt echt super! Top bedankt. Alleen nog even een vraagje hoe de formule werkt en waarom deze op die manier is opgebouwd, zodat ik hem zelf begrijp en kan reproduceren. :)

Enorm bedankt

Chris

Druk in excel op <F1> type in het zoekvenster indirect en je krijgt de uitleg van MS met een paar voorbeeldjes.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan