• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Subtotalen Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marky76

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2002
Besten,

In bijlage een bestande met in tabblad 1 het voorbeeld en in tabblad 2 hetzelfde maar met subtotalen. Ik kan de subtotalen maken voor bedrag, maar ik had graag naast het bedrag
het saldo. En als ik met subtotalen werk dan maakt hij de som van de saldo bedragen.
Hoe kan ik dit oplossen of is het op die manier misschien niet mogelijk?
Heb nog wat aantekeningen gemaakt in het bestandje.

Bijlagen

Een optie:
Code:
=ALS(LINKS(A2;6)="totaal";C$1-B2;C1-B2)

gaat je volgens mij niet lukken zonder handmatige handelingen, tenzij met VBA. Je kunt wel de Som.als functie gebruiken (iets als =SOM.ALS(A1:A10;"Station 100";B1:B10) maar je zult volgens mij wel steeds de beginwaarde in moeten stellen. Tenzij je natuurlijk gewoon alles van de beginwaarde (c1-totaal1-totaal2 etc) aftrekt maar dat had je vast zelf ook al bedacht

Beste,

Heb het met de formule geprobeerd maar zo werkt die enkel voor de eerste lijnen, maar na het eerste totaal loopt het fout.
Weet iemand misschien een oplossing in VBA?

Groeten, Mark

Bijlagen

Wat als je de formule die nu in D6 staat eens in C6 zet?

Mvg

Piet

Beste,

Activeer eens de cel met de fornule, en klik dan op het =-teken. Je kunt dan een beetje spelen met het soort subtotaal door nummer 9 te veranderen.
Onderstaande zal je helpen:
Code:
=SUBTOTAAL(5;C2:C5)

Groeten,
Richard

Beste,

In bijlage heb ik de file er nog eens bijgedaan.
Als ik met subtotaal wil werken moet ik dit elke keer manueel gaan zetten, maar als ik 300 station heb dan is dit een apenwerkje en gaat de kracht van excel verloren.
Met de formule lukt het tot op een gegeven moment, ik heb in het voorbeeld het cijfer in het rood gezet. Dit moet 435 zijn en niet 595, dit komt omdat de formule niet meer rekening houd met de totaal van het eerste station.

Groeten, Mark

Bijlagen

Als je deze formule in c2 neerzet en doortrekt naar beneden, heb je het saldo.

Code:
=ALS(OF(LINKS(A2;6)="Totaal";LINKS(A2;4)="Eind");D1;C1-B2)

Groeten,

M.

Foutje, moet zijn

Code:
=ALS(OF(LINKS(A2;6)="Totaal";LINKS(A2;4)="Eind");C1;C1-B2)

M.

Hi Mark,

Volgens mij doet deze het wel :

Code:
=ALS(LINKS(A2;6)="Totaal";((C1-B2)+B2);D1-B2)

Wel eventjes in cel D1 een verwijziging aanbrengen naar uw starttotaal. (=C1).

Joske

Bedankt mensen.

HierenNu de jouwe doet het niet, daar had ik zo een beetje het zelfde probleem.

Joske de jouwe doet het wel, het ziet er simpel uit nu dat je het ziet, maar was er toch niet opgekomen hoor.

Bedankt mensen, ben geholpen.

Groeten, Mark

Ik heb niet de hele thread gevolgd, en ook geen bestandjes bekeken, maar waarom wordt dit gedaan:

((C1-B2)+B2)

dit lijkt mij simpeler te kunnen als

C1

Nogmaals, kan zijn dat ik iets gemist heb.

Wigi

Hey Wigi,

Om het te snappen moet je echt het bestandje opendoen dan zal je direct zien waarom Joske2000 dit zou heeft gedaan.

Groeten, Mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan