• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

subtotalen verwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

brzwapak

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2007
ik registreer mijn dagelijkse activiteiten in Excel dmv. datum; afdeling; taak en tijd.
1x per maand subtotaal ik deze sheet.
dan krijg je per afdeling de besteede totaaltijd te zien en per taak de besteede tijd te zien.
Hoe kun je deze subtotalen gebruiken in een soort vertikaalzoekfunctie of iets dergelijks, waardoor ik "semi"-automatisch van deze totalen een soort factuur kan maken per afdeling.

resultaten gebruiken in andere sheet

het werken met subtotalen is wel duidelijk.
je krijgt een overzicht met tal van totaalregels.
Nu zoek ik de mogelijkheid om alleen deze totaalregels te gebruiken in een andere sheet (factuur) snap je?
Het liefst zou ik dan een macro zien te maken, die voor mij per afdeling een factuur maakt,
met daarop de getotaliseerde subregels.

Beste B,

Dat kan, maar is verre van mijn specialiteit. Anderen zijn daar een stuk beter in.
Kun je een deel van je bestand anonimiseren, het zippen en uploaden? Dan kunnen we naar de structuur meekijken.

Richard

voorbeeld document subtalen in factuur

Hierbij het voorbeeld document.
er zijn 4 tabbladen.
in tabblad TAKEN en CLIENTEN staan de vaste waarden voor taken en clienten.
in tabblad Arbeid registratie wil ik bijhouden welke activiteiten ik gedaan heb voor wie en hoe lang deze taak duurde.
1x per week/maand wil ik dan deze taken op het TABBLAD factuur krijgen.
Op TABBLAD factuur zijn slechts enkele velden invulbaar. (beveiliging aan; geen wachtwoord)
Door het invullen van de taken wil ik een sommatie verkrijgen van de geregistreerde taken in het voorgaande tabblad. Eerst dacht ik dit te kunnen doen, door in het tabblad arbeid-registratie 2 subtotalen te maken. Het eerste subtotaal op debiteur; het 2de subtotaal op taak. Het SUBTOTAAL overzicht is wel de basis voor mijn juiste doorberekening. Immers per debiteur zie ik welke taken ik gedaan heb en worden de uren en bedragen opgeteld.

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan