• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Subtotalen weergave kolom wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mooske04

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2011
Ondanks het grote aantal vragen en antwoorden over Subtotalen, heb ik het antwoord niet kunnen vinden.

Ik wil de data uit kolom B optellen dmv subtotalen, alleen dan de totalen niet in kolom B, maar in kolom C laten weergeven. Via de helpfunctie in Excel kom ik niet verder, suggesties?

Code:
=subtotaal(9;B1:B10)

zet deze formule in bv C12

uhm, dat zou kunnen, maar ik gebruik de knop "subtotalen" omdat ik dan ook de kolom koppen erbij krijg (gaat nl per maand)

De oplossing van Popipipo werkt gewoon.

Als je het anders wilt, toch maar even een voorbeeldbestandje, ontdaan van gevoelige info, posten.

Ondanks het grote aantal vragen en antwoorden over Subtotalen, heb ik het antwoord niet kunnen vinden. suggesties?
Als je inderdaad het grote aantal vragen en atwoorden bekeken hebt zie je ook dat daar vrijwel altijd gevraagd wordt om een voorbeeldbestand, het valt dan ook op dat er hier geen bij zit . . . .

Bijgaand een voorbeeldbestand. Voor de goede orde: de gele cellen heb ik nu handmatig een kolom opgeschoven, maar ik wil graag weten hoe dit automatisch dmv een vba of gewoon dmv een macro kan...

alleen dan de totalen niet in kolom B, maar in kolom C laten weergeven

Deze vraag stelling klopt dus eigenlijk niet.
Je wilt automatisch het bereik van een maand zoeken en dan die uren optellen

Bijlagen

Oke, mss verkeerd omschreven.... begrijp ik uit je formule dat ik zelf onder elke maand dan deze formule moet invullen, verwijzend naar de laatste cel met die maand? Het is natuurlijk het mooist als dat automatisch gaat.

Ja, is al beter, maar zoals ik het lees, moet ik alsnog na iedere wijziging in maand, eerst dit zelf ingeven? Als ik bijvoorbeeld via de functie "subtotaal"het hele proces uitvoer, komt aan het eind v elke maand idd de totaal regel te staan, ik kan uit jouw formule niet herleiden hoe de totaalregel weergegeven wordt....

Geef dan zelf eens aan hoe de uitkomst er dan wel uit dient te zien.

Geef ook aan wat je zelf wel wilt doen en vooral wat niet.
Excel kan geen gedachte lezen dus je zult zelf nog wel wat moeten doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan