• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Subtotalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

daanblaauwgeers

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2009
Ik heb een overzicht waar ik subtotalen en een totaal aan wil toevoegen.
Het lukt mij alleen niet met de optie subtotalen, omdat ik dan maar op 1 kolom een subtotaal kan toevoegen (verandering organisatieeenheid). Resultaat is dan dat de totaaltellingen te hoog uitvallen omdat ook de tussenliggende regels worden meegenomen.

Zie bijlage.
Table 1 is de basis en tabel 2 is hoe het zou moeten worden. Dit is handmatig gedaan en ik hoop dat er een snellere manier is!

Voor de duidelijkheid: het is dus de bedoeling dat alleen de gele regels opgeteld worden (resultaatregels).

Ik hoop dat iemand mij kan helpen?

Bijlagen

Daan,

in de bijlage heb ik eerste de totalen uit tabel 1 verwijderd, en daarna mbv subtotalen
eerst de totalen per organisatie eenheid toegevoegd en daarna de totalen per medewerker.

Bijlagen

Daan,

Via de functie Subtotal kan je per wijziging in een kolom een subtotaal toevoegen. Zie Blad 2.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan